lørdag 19. januar 2013

Treningstur og Lavo-koz...

Tracklogg av treningsløypa fra Skytterhuset til Bangs-starten. Trond hadde med gps-klokka si, den funker som snus. Løypa er 2,32 km lang, 337 høydemeter og ei gjennomsnitts-stigning på 13%...
Trond og meg med begge bikkjene hadde en stående avtale igår-kveld om å ta en liten treningstur idag om ikke for kaldt. 20 blåe imorrest når eg sto opp, så den begynte å gå opp tidlig på formiddagen, 12 blåe på landinga. Vi møttes ved Skytterhuset 12.15 og tok turen opp. Stein-Arne skulle også komme å prøve vingen han tenker å kjøpe, pølsa sto inn fra N-Ø så eg i kikkertene før vi dro.

Her peiser Trond på med Spott som hjelpemotor, vi hadde en avtale om å gå pent. Men du verden for et tempo det ble, begge bikkjene var yr og holdt et tempo uten like. Så det gikk over all forventning i en sånn passe god sti, ikke helt optimal da for rekord som vi har begge på 26 minutter opp. Kom på det bratteste og tok ut alt idag, megahøy puls, men Trond peisa bare på bak meg. Da kunne eg jo ikke stoppe, men måtte pent flytte beina mine etter Mikko og bare puste litt ekstra. Fikk fort pusten igjen da det begynte å flate ut, vi brukte 36 minutter opp til Lavo,en.

Mikko og Spott slapp vi løs på starten, det så ut som dem ble gode kompiser etterhvert. Litt småknurring var det jo på parkeringa ved Skytterhuset, men da var dem full av energi. Kunne nok blitt et flotters 2-spann dette, Mikko er 16 mnd og Spott er 1 år eldre.

Sola strålte frem da vi kom opp mens vinden hadde dreid fra N-Ø til ren bakvind med 5-6 m/sek fra Nordvestlig kant. Det var jo litt synd siden Stein Arne hadde gått fra bommen og opp med vingen på ryggen, sjåføren hadde han sendt ned til landinga.

Her fryser Trond litt på beina, vi fyrte i ovnen så det ble godt og varmt. Ja stakkars ovn, den lengta etter og bli fyrt i. Regner med det skikkelig Lavo-fest her siste helga i februar etter års-møte, da må sikkert alle bæres hjem uten meg:-) Stein Arne hadde tid til en liten sjabb og kulte han litt sammen med oss, så tok han pg-sekken på ryggen og gikk treningsløypa ned til sjåføren sin.

Sjekk her kor langt sørover Mjøsa er frosset, snart kan vi trike langs isen til Hamar og enda lengre sørover. Gleder meg virkelig til det blir et hakk mildere, da altså, ja da skal det flys med hele gjenget...

Men utenfor hamna i Brumunddal sliter isen med å legge seg, må tru om det e mye kloakkvann fra Rudshøgda som har skyld i det??? Mikko å Spott ble i virkelig god dus, dem sprang og lekte hele tia mens vi var i Lavo,en. Vi tok oss en varm kakao og rett-i-koppen suppe, det smakte i sola skal eg si dokker og tar nok flere turer om det bli for kaldt til og fly...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar