fredag 11. januar 2013

Snørekjøring med Mikko, Vollkoia-Målifjellet 28km tur/retur.

Fikk et lite "tulltak" idag og fant frem skiene. Spurte Mikko-gutten om vi skulle kjøre på ski, da ulte han et ja:-) Turen gikk helt opp til Målifjellet med innlagt te og pissepause oppe på serverings-hytta i Målia.

Det var strålende vær idag, ca 11 blåe da vi ankom Vollkoia og vi startet ca. 11.30. Skisporene var perfekte, smurte med grønt men tror egentlig ikke eg trengte det. Mikko var full av energi og dro på, det gikk jevnt og trutt oppover helt frem uten pause, 14 km helt til toppen av Målifjellet(742moh)

Fikk en tlf av Arne nedi lia rett før eg var fremme, han kunne fortelle att motoren var fastmontert på pg-triken og att han hadde prøvekjørt. Ja naboene fikk seg et aldri så lite sjokk selv om dem er vant med att Arne tusler med det meste som ikke den vanlige mann i gata gjør...
Her er vi ankommet toppen, var en drag på 4-5 m/sek fra sør-øst, femti meter lavere ved serverings-hytta i Målia var det dønn stille.

God utsikt fra toppen, her ser du masta på Nordhue, så det gikk ferdigkjørte skiløyper videre mot Nordhue. Kansje eg tar turen dit senere med Trond når han har fått litt mer kondis på Spott:-)


Her tok vi oss en halvtimes "rast" i sola. Var ikke så mye trafikk i løypene idag, kom 5 skiløpere innom mens vi "rastet". Fant frem varm te og sjokolade til meg, Mikko fikk bare vann. Returen var ganske grei, mye nedover-hellninger, det gikk på ca. 50 minutter på returen til Vollkoia.

PS: Eg og Tove var på besøk hos han Petter Smart og "tittelurte" litt på pg-triken. Nå står buret og opphenget for tur, ja Arne er nok litt i tenkeboksen enda på selve opphenget. Han har litt lyst å kopiere mitt oppheng, det er et slags styreoppheng hvor du enkelt kan styre vingen uten og dra i bremsene. Man vektstyrer med armene, det blir som og dra spederene til en tandem opp og ned uavhengig av hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar