onsdag 23. januar 2013

Lang kveldstur, var innom bua til Arne...

Tove skulle på møte i barnehagen kl. 18.00, eg haika med til sentrum for å gå en kveldstur med Mikko. Først satt vi kursen opp i bua for og se på Arne,s ferdiglakkerte pg-trike...

Gikk av nede i Brumunddal sentrum og spurte Mikko om vi skulle gå opp til ho Ayla, det gikk fort oppover bakkan etterhvert som vi nærmet oss...
Kom opp i bua og ble blendet når eg tittet inn verksted-døra, triken er selvlysende:-) Arne satt og sydde oppheng-stropper til triken, så monterte han sertifiserte "reserve-hangluper" for sikkerhetsskyld.
Vi var ikke så lenge der idag, Arne skulle inn å ha familiemiddag. Men han hadde tid å sjabbe et kvarters-tid, fant ut att hele sannheta er faktisk att; Dette må være Norges desidert flotteste selvmekka trike, uten tvil... Imorra skal Arne få litt "snurrevad-lin" som han skal ha til buret. Det er passelige fine maskevidde som passer perfekt til å han foran buret så ikke han finn på og stikke handa i propellen mens den går:-)

Men eg trasket videre, tok kursen nedover mot Hempa barnehage og skole, gikk videre rett til Brumunddelva, så over den, isen var trygg. Videre fulgte eg stien langs elva ned til Brumunddal-sentrum, tenkte eg skulle følge elva ned til Mjøsa. Gikk under alle broene i sentrum på isen, og videre nedover elva.

Kom ned til Go-kart hallen og synes elva begynte å "leve" litt, gikk opp mot togstasjon og videre til Vollballbanen på Nerkvernstranda. Fant ut eg skulle følge iskanten bortover mot Fiskerly for og liksom sjekke is-forholdene.
Her er en båt som lå ved brygge som lå langs Werven-stranda, alle bryggene lå tørt inn på land. Vet ikke om Mikko likte seg helt, men vi gikk ca. 2-5 meter fra strandkanten hele tiden og isen virket virkelig traust å god. Vi tok iland på Fiskerly og trasket gjennom skogen rett oppover over toglinja, så rett hjem. Var go-sliten nå når eg kom hjem, turen tok totalt 3 timer med innlagt "sjabbing" i bua...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar