søndag 27. januar 2013

Elgen spis folk sier Tove...

Ikke helt flyvær enda syntes eg i morrest når eg "tørna" til, tåka langt ned og trykte hele dagen. Men ikke ro i ræva til å sitte inne, så det ble mye ute idag...

Alle bilder klipt ut fra film som eg tok idag.
Tove og meg fant ut vi skulle ut å gå tur idag, eg ville på ski på isen, ho skulle gå tur fra Fiskerly og hjem. Sa ho kunne gå stien gjennom skogen, men nei du sa ho; Elgen bli å spise meg opp. Skjønner att da kan man ikke trippe gjennom skogen hvis elgen skal spise deg opp, det skjønner jo alle...

Men eg ville teste Ayla å Mikko på en litt lengre tur idag. Det gikk ganske greit å komme igang, bikkjene var skjelven å klar.

Tok kursen direkte mot Hamar med endel motvind. Vi kjørte på og det gikk godt, men staket også hele turen til Hamar. Mye folk på isen fra Jessnes og sørover, vi styrte imellom isfiskerne. Det var også noen som hadde slått opp telt utenfor "Franzefoss-Kalkeri". Vi snudde ved Domkirkeodden, og turen ble ca 18 km tur/retur. Gikk unna tilbake medvinds, staket ikke en eneste gang.

Etter eg var kommet hjem fikk vi besøk av Vegard, vi drømte oss litt bort når vi så på nett korsen pg-motor vi vil ha når vi bli rik. Skiflyvinga fikk vi også med oss, ja et ekte møkkarenn når juryen ikke tør gi fart til ski-flyverne. Da blir det jo med ræva-landinger som i en storbakke, og ikke et skiflyvings-renn.
Men eg hadde ikke fått ro i ræva, går å trippe å vil fly triken. Ikke fikk eg ut energi heller hverken på skituren, for da sto eg bare å slang etter bikkjene å kosa meg. Skiflyvings-rennet gjorde att eg ble sint og irritert, eg måtte få ut innebygd agrresjon no.

Fant ut eg ville gå kveldstur til Bangsberg, fikk låne Pontus også så da ble eg på tur med tre bikkjer. Skal sei det tok av på tur oppover, igjensnydd løype med sukkersnø. Men det gjorde ingenting, med tre bikkjer var det bare snakk om å flytte bein så fort du klarte. Regne med det var snyfokk etter oss på tur oppver, for turen tok bare 29 min. til Lavo,en. Men pinadø va eg heilt utpeisa etter å ha løpt etter dem i sukkersnø helt opp, men litt lettere til sinns no.

Og en ting e sikkert, om de der fans Juryen ikke får opp farta neste gang eg skal se på skiflyving fra Vikersund, ja da ser eg aldri mere på amatør-messig lekehopping fra Vikersundbakken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar