fredag 18. januar 2013

Prøvekjøringa gikk toppers...

Brrr... 15 blåe på isen idag med svakt nordatrekk i tilegg. Det var småkaldt i kinnbeinan skal eg si dokker. Men uten tvil Norges fineste hjemmemekka trike uansett...

Men Erik, Arne og meg måtte ut en tur for og få bekreftet att vi er noen råinger enda, men eg tror no det syng på siste "verset" til oss alle tre når det gjelder råskapen i kulda foreløbig...
Her kommer Arne kjørende ned fra parkeringa, vi var spent altså. Men alt var dobbesjekket så ingenting kunne gå galt, trodde vi... Vi hadde med vingen men eg var ikke i "slaget" for og fly når det var så kaldt, så det ble med testing og kjøring på flystripa.

Arne hadde suset litt rundt att og frem, så ble det min tur. Heiv meg på og ga gass, fy fan den skøv frem. Kom til enden av rullebanen og måtte bare rett og slett stoppet å knyte igjen "Bjønnfitta" og dra "bøffen" godt over kinnbeina mine.

Tenkte eg skulle ta meg en tur i litt dypere snø og teste, syntes skyvekraften hadde gitt seg, måtte ha mere gass nå, ja så mye mere enn eg trodde på forhand. Tok meg en runde til, fikk det liksom ikke å stemme, men plutselig oppdaget ka var galt. Fremhjulet var tomt for luft, det er slangeløst hjul. Skaresnøen var hard å kald og presset sikkert hjulet tomt for luft når det datt gjennom av og til, det var sikkert lite luft i utgangspunktet. Da var det bare å dra opp til Esso og etterfylle, så monterte vi det på igjen. Men kulda krøp mere inn i kroppen vår nå, var kaldt på isen, kunne begynne å ane frostrøyk over den bukta som ikke er frosset enda.

Arne kjørte litt til før vi bestemte oss for og "ta på land", vi fant ut vi skulle ta "landkjenning" i Pellervika. Eg heiv meg i bilen mens Arne tok seg flere innkjøringsrunder før han putret seg mot Pellerviken... Opp med triken på hengeren og levert til lakkering på Liv sitt lakkerings-verksted :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar