lørdag 5. januar 2013

Snørekjøring til Steinfjellhytta...

Skitur fra Vollkoia til Steinfjellhytta(22km tur/retur) sammen med Trond og bikkene i mildt og findt vær. Ikke så mye folk heller idag, eller var det bare vi som var tidlig på,an...

Igår plinga Trond og ville på ski med bikkjene, eg fant ut eg ville det samme siden det var endel tåke å litt fuktig luft nede i Brumunddal. Av erfaring fra tidligere vintre vet eg att 95% av tilfellene når det ligg tåka her nede er det som regel flott oppe på Hedemarksvidda, og det stemte idag og. Det var ikke sol, men mildt og overskyet, ja flotters tur for og ta skiene fatt. Avtalen vår og møtes 09.00 oppe på Vollkoia, smøre skiene og "peise" avgårde med bikkjene foran oss. Vi møttes som avtalt, rigga oss ferdig og dro oppover mot krysset til Blåmyra og tok til høyre mot Steinfjellhytta. Skisporene var perfekte, ja dette var digg syntes eg. Husker Spott(Alaska Husky) fra ifjor, en racer å dra, det var da eg fant ut att eg må bytte Pontus ut med Mikko :-)


Mikko og Spott spant avgårde med oss på slep, ja det gikk steike fort. Men Spott har ikke fått trening i høst, det så vi tydelig idag og igjen fikk eg en bekreftelse på att treninga mi har funket på "slepe-gutten" min.

Vi møtte tre hundespann med 8 hunder hver, tror kansje det var et løp siden dem hadde startnummer på seg. Dæven det var gøy å se på, litt av ei fart dem oppererer med, ja kunne tenkt  meg det selv...

Her er vi kommet tilbake etter endt tur, tror det blir flere. Trond sulle trene Spott litt neste uka, så er han nok på topp igjen.

Men eg er glad eg valgte en Alaska Husky til hund, og gleder meg videre til turer sammen med Trond og Spott. Kansje det blir tur fra Vollkoia til Bjønnåsen og overnatte på hytta til ho Tove-mor:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar