lørdag 26. januar 2013

Hundekjøring på Furnesfjorden.

To dager på isen uten triken, men artig uansett. Bikkjene gjør jo hovedjobben, eg heng bare på slep:.)

Igår dro Tove og meg til Jessnes og hadde med oss Pontus og Mikko. Tove skulle gå tur til Hamar, eg hadde sparken med og ville kjøre litt nede på isen. Spente på og dro nesten mittfjords til en isfisker og "kakla" litt, fikk vite att isen var 20 cm tykk. Sparka videre til Hamar, så tilbake til Jessnes hvor vi hadde parkert. Møtte Tove som sa ho hadde hatt en fin spasertur, kjørte hjem og fikk storbesøk fra Toten...

Arne er dratt til Syden med kjerringa, eg er hundevakt for Ayla. Vi dro ned til Fiskely idag, hadde skiene med. Koblet på og dro utover isen, plutselig fikk eg se sporene av hg-triken til Erik, så vi la oss mot Brumunddal etter dem.

Kom til Hamna og snudde her, bikkjene er i fin form. Det var ganske enkelt å kjøre etter trikesporet, fulgte midterste sporet, så ut som bikkjene sjønte vi kulle følge sporet.

Videre gikk det forbi Langodden og helt til nordenden av Jessnes, her snudde vi og kjørte tilbake til Fiskerly. Utenfor Fiskerly hadde jammen modelflyklubben måket seg en liten Airport og drev å fløy litt. Snakket med dem ei stund, dem kunne bekrefte att dem hadde fått med seg trike-sporten her i Brumunddal :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar