torsdag 5. januar 2012

Måneskinns-ekspedisjon...

Alle bilder: Trond Arnesen

Ikveld tok vi en ekspedisjon med Pontus og Spott ilag. Kalle hang på slep etter Spott og eg etter Pontus, Trond var egen hund for seg selv... Var litt knurring og "småbisting" nede på parkeringa ved skytterhuset. Men på tur oppover gikk det som "pikken i ho Grete", bare hei, hei.

Nysådd sukkersnø tråkka vi i, men det var ikke farlig å henge etter to huskyer, Trond gikk uten slep og hadde tunga et godt hakk ned på "ballan". Vi gikk i et godt tempo og brukte bare 40 min til lavoen, gud hjelpe meg kor lett det var å "traske" etter i et slepetau;)

Vi kom opp og eg ville slippe løs Pontus for første gang sia eg fikk han, ja det var ikke mere enn 24 timer siden han kom til gårds. Men han var nok blitt "Stein-Are dalt", var nok redd eg sku stikke fra han. Pontus fotfulgte meg hele tia, det var kjempefint synes eg...

Spott å Pontus blei å måle krefter på start, det ble Spott som var sjefen der i gården. Håpe dem har funne ut av det nå, men har mine tvil.
Trond hadde med seg hjemmelaga elghakk, skal si den var totalt suveren. Det er nok hundre år sia ei suppe har smakt så godt, tusen takk Trond.

Vi ble et par timer i lavo,en å laug godt til hverandre alle tre, nykokt kaffe ordnet vi også. Et ekstremt og flott måneskinn å gå i, med svak bakvind hele kvelden. Ble litt rart å gå ned med bikkja i bånd, han drog meg godt nedover skogen med litt blankis under hælene:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar