søndag 22. januar 2012

Helga 21-22 januar...

Idag søndag sov meg og Tove litt lenge, hadde fått beskjed av den harde kjerne att dem var på tur opp på Bangs for og fly. Vi sto opp etter ei stund, spiste og slappet litt av. Plutselig får vi se Trond henger i ny-vingen, ja etter ei stund ser vi Erik i Rushen, så Arne tilslutt i sin røde Mentor 2.

Da heiv vi oss til og håpa østa-vinden skulle vare hele dagen, men nede var det nord overalt. Hadde sånn passe tru alikavel siden dem hang, men da vi kom til landing datt alle gjennom. Nå var vi samlett en hel flokk fra klubben som skulle opp og fly, ja selv eg hadde trua når eg så en byge over Skreia-fjellene...

Her hold gjenget på og rigge seg til etter den harde kjerne hatt fått første runde med hang/bygeløft tidlig på formiddagen... Personlig var eg litt av-ventende, ville se noen ta noe løft før eg pakka ut.

Øyvind(M4) var raskest ut av alle etter vi var kommet opp, her er han på glideflukt etter pip i varioen... Øyvind forsvant etter ei stund, men plutselig får eg se en rød baron som skrur over Mjøsisen som akkurat har lagt seg, minnet meg om Ersfjorden i gamle dager da eg fløy på sjøtermikk. Gutta fra Tromsøklubben flyr som fan for tiden i Ersfjorden, det er bare å ta en titt i loggboka.


Trond var den eneste som kom seg såvidt over start på andre turen, han fikk to flotte turer idag. På formiddagsturen kom han seg opp på 630 moh å er nyforelsket og superhappy med sin spesial-bestilte Factor 2:-)

Tove(Mentor 2) med Brumunddal og Høsbjør i bakgrunn... Det ble med en utvidet skliert i litt rar luft kunne ho melde om.

 Erik gir litt faglig hjelp til Mona før start...

Mona straks startklar mens eg hadde bestemt meg for og drikke kaffe i lavo,en med den harde kjerne.

Fikk liksom ikke no særlig trua når dem alle tre datt gjennom, er sikkert blitt en gammel avdanka pilot no:-)... Og tilslutt på dagen var lavoen full av gutter og jenter fra klubben som kakklet og sjabbet i vei til langt på ettermiddagen. Takk for en flott dag, ska fly snart eg også;) 


Lørdagen:
Tove og meg tok en skikkelig kjærlighetstur i treningsløypa på lør kveld, vi begynte kjærlighetsturen kl. 19.30 og vi gikk opp i skikkelig sukkersnø på godt under timen.
Vi skulle til å kose oss litt men var så utpeisa att vi slappet av i lavo,en etter vi kom opp og lærte hundene litt småtriks. Så ble vi klar igjen til koz, men plutselig pikka det på døra...
Der sto Stian med en vedsekk på skuldra, så da var det bare å få fillene på seg og bli med å bære. Vi bar ned seks sekker ved, da var vi sliten.
Tove fant ut vi skulle gå til øst-starten og sjekke forholdene for lova-lova, men der var det for mye dypsnø og hive seg til... Ja selv Mikko klagde litt nede her i dypsnøen;)
Etterhvert fant vi ut at det bare var å traske ned, men vi hadde fått en flott tur i treningsløypa vår:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar