søndag 15. januar 2012

Litt hard treningshelg...

Fredagen:
Etter fysikalsk-behandling fredag parkerte jeg Mikko i bilen hos Tove på jobb og bestemte att eg og Pontus skulle gå til toppen av Høsbjør fra sentrum. Vi gikk fra Brannstasjon og den vanlige veien fra landinga opp til Spikdals-krysset(40 min), så tok vi av til venstre og opp gjennom slalomløypa i skikkelig dypsnø til "ballan".

Hadde bestemt meg og gå helt opp fra sentrum uten pause og presse meg skikkelig, det greide jeg. Halvegs oppi slalomløypa tror eg Pontus vill snu, han la seg på sia og logra når dypsnøen i motbakken ble for stri. Men det var bare å motivere han med videre, så vi kom oss opp til rampa på 1t 13min helt fra sentrum. NÅ ALTSÅ, ja det er det meste sliten eg har vært i hele vinter med mine treningsturer, puuhh. Etter vann å kaffe trasket vi ned igjen til sentrum og ble med Tove hjem:-)

Lørdag tok vi en vel fortjent kviledag...
Søndagen: Var litt slapp på formiddagen, men spurte Tove om vi skulle ta en lett trimtur idag til Høsbjør. Vi salet på bikkjene og oss selv å dro opp mot høsbjør. Tove heiv meg og Pontus av på oversiden av Heia-låven, vi skulle gå til Spikdals-krysset og videre opp slalomløypa. Mens Tove og Mikko kjørte til Hotellet og gikk derifra.

                                    
Bestemte meg her og å gå hele veien opp uten stans og presse meg litt, greide det på 40 min fra Heia-låven. Idag kjente eg det i pust og legger, men presset meg til det ytterste. Det som var en fordel idag var at sporet fra fredagen var tålig bra å gå i, ellers tror eg sjansen hadde vært stor for å returnere tilbake til Spikdals-krysset. Tove og Mikko kom og møtte oss et lite stykke nedi slalomløypa, det var siste motivasjon for og komme med livet i behold til rampa:-)

Her er Tove i kozinga med minstemann. Vi drakk te og kaffe, ble litt kald siden eg hadde supersvetta på tur opp. Vi gikk alle fire ned slalomløypa for og få sporet fint, derfra tok vi hovedveien opp til hotellet hvor bilen sto. Var merkverdig godt å gå etter en vei igjen, selv om eg hater å gå etter en brøyta vei når eg trener...

Bildet: På tur ned gjennom slalomløypa.

Når vi kom hjem lagde vi helstekt Breiflabb-filet a`la Stein-Are, det smakte himmelsk.

Nå er jeg sliten og tar det litt med ro imorra og kansje tirsdagen, kroppen må ta seg igjen føler eg. Tar kun noen småturer med bikkjene for luftinga sin del. Men på onsdagen tru eg vi smell han opp til Bangsberg, Geir hadde tid å trene da, så bli vel selskapsløva hans da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar