lørdag 10. desember 2011

Stille, klart, bakvind og flott med utsikt over Furnesfjorden.

Planen å dra til SUV imorrest, avslo tanken eg når eg så kor lite vind det var rundt omkring på observasjonene. Trond ville heller ikke kjøre så langt for en lav sklitur. Vi vet ikke enda om vi "blingsa" litt ang værmeldinga.
Dro til sentrum en tur og plinga Arne, sa eg skulle opp i goværet å koke kaffe på Pærla.

Over Framnesbrua kunne eg observere att Båtsenden var frosset til. Var også litt spent korsen lavoen hadde "stått han av" i disse unormale vindtider her i Brumunddals-området.

Kom opp helt alene idag, helt stilt å fredelig, det var så deilig. Fyrte opp i ovn og "labba" en tur rundt om i skogen og tok diverse bilder. Det var blitt så veldig mye triveligere nå som snøen endelig er kommet, men savner minst 1 meter til...

Fin kondensering kun over Mjøsa, nå er det bare å vente til det "snerper" seg litt til på Furnesfjorden. Da er det sjanse for såkalt "sjøtermikk", noe som dem har hele vinteren i Erfjorden oppe på Kvaløya i Troms, ca 30 min kjøring fra Tromsø-sentrum.

Bildet under: Hovemasta på toppen. Fant vel fort ut i det stille att eg ikke var noen superfotograf;)
Men å sitte i lavoen alene med kaffe-kopp og varmt var ganske fredelig å deilig. Fikk sittet å tenke, planlegge litt fremmover i hodet mitt ang. flyving for neste sesong. Skal vel ikke stikke under en stol att Norgesrekorden i fridistanse er høyt på ønskelista mi. Tenkte ut om eg holder meg i lufta i 8 timer medvinds skal det nu bli endel mil.
Problemet tidligere har vært sela mi som gir meg kraftige ryggsmerter etter ca 4 timer i lufta, da slit eg litt med å sitte særlig lengre. Men heller er jeg ikke av den ypperste klasse av topp-piloter når det gjelder alltid rett rute, så det må jeg også jobbe med i vinter. Men splitter ny X-Alps GTO er på vei fra T&R, og med et friskt mot kan det gå langt i 2012...

Arne kom opp med Ayla på slep, eller rettere sagt så hang Arne litt etter ho fra bommen og opp... Han tok med burgere som vi stekte rett på ovn, ble røykfylt en liten peroide til vi fikk "teken" på steikinga etterhvert;) Selvfølgelig ble det noen røverhistorier i lavoen.
Ayla var superglad som vanlig, legg merke til att ho legg forlabben rundt meg. Æ å ho Ayla har jo et godt øye til hverandre, så vi kozer oss ilag, skal heller ikke legge skjul på att ho Nemi også er litt vill i flekkan når eg e i nærheta;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar