fredag 2. desember 2011

Høsbjørflyving med strålende sol i disse adventstider på grønt gress.

Steiki, idag våkna vi til vindstille og ei gul kule på himmelen...

Trond Arnesen kom innom på formiddagskaffe, Arne plinga og lurte på ka plan er. Spurte om vi sku prøve å fly, så Tove og eg heiv oss rundt ned til Høsbjørlandinga. Tilbydde å være sjåfør for dem siden kroppen enda ikke funke maks.
Hadde sjekket soundingen og visste att vinden kunne være litt høyre idag. Vi kom opp til strålende sol på en fantastisk desemberdag uten snø. Trond sto nede i svingen med småsko og fløyta til oss, han var ikke klar enda for en tur. Men flysuget hans er på toppnivå nå:-)
Arne ville først ut, sto til tider rett inn med 2-3 m/sek, men stadig vekk når vingen kom over hodet dreide den. Altså ren N-V i vingehøyde så her måtte starten times...
Blir fin vind rett inn og Arne fyker ut, skal si det var flott å klar luft idag. Vi hadde mange tobeinte og firbeinte som publikum, dem konkluderte med att vinger her over Brumunddal var det titt og ofte.
Her er gamlefar på gli og det bar nokka steikanes godt med han, selv om vi såg godt krabbevinkelen hele veien ut på han. Han flydde lenge over landing og tippe han ikke var langt unna kvarteret i lufta, rolig å fint meldte han om. Tove gjør seg klar og det er ikke gode startforhold nå, det som kommer rett inn varer i 5 sek, så er det fra høyre igjen.
Tove bestemte seg for og ta bilen ned, så da tok en "govingen" hennes en tur og testa kroppen. Gikk faktisk over all forventning, så står nok ikke på bakken mere særlig lenge...
Men sela hennes hadde eg klundra litt til da eg bytta sitteplata i den, lufta var helt silke og sneik meg 7 minutter. Fløy over slalombakken og var innom homogården før eg tok kurs mot landing. Arne og Stian tok vel imot meg nede ved gamle grushaugen og Stian kunne melde om mye jobb hele helga.
Så bar det rett hjem å få på plass alt til sela som eg hadde klundra til og stille inn på nytt i fjøset. Kom inn til en fantastisk varm og god spesial-gryta ala Tove, tusen takk...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar