torsdag 16. februar 2012

Lang treningsøkt idag...

Hjemmefra-Høsbjørtoppen tur/retur, 3 t 15 min...

Bestemte meg for og ta en skikkelig runnde med bikkjene idag, ga dem en bit Vom og så heiv eg på sela til begge to... Arne plinga og sa dem sku fly fra Bangs, men eg hadde bestemt meg for å ta treningsturen, så da var vi i gåinga:-)

Turen opp gikk langs veier og div jorder i snøen til vi kom opp til veien som passerer Heia-Låven, der tok vi strake kursen rett forbi og gikk dit kor den gamle slalomløypa fra Høsbjør kommer ned.
Her holder vi på og traske oppover i slalomtraseèn i ei løype som eg å Tove tråkka nedover med truger for ca 14 dager siden. Det hadde føkke enkelte steder og var tungt og gå, kun Mikko søm fløt oppå hele tia, Pontus gikk gjennom av og til, og eg sleit som fan i akkurat for lite hardt føre til att det bar meg.
 Vi kom opp til ren s-ø ca. 2 m/sek og tåkedotter som smøg seg forbi foran starten.

Turen opp i selve slalomtraseèn tok bar 35 minutter selv om eg sleit godt i mange partier med møkkasnø, men greide den uten pauser:-)
Se på øreflippen til Mikko, han prøvde seg på Pontus når det var god mat i fatet her tidligere. Pontus sa fra til han, men lille Mikko ga seg ikke og fikk øret kløvd, dakkar...

Her er det vann og fòr, Pontus deler gjerne så lenge det ikke er noe kjøttgreier, da skal han ha sin part og vell så det...

Her er vi klar til nedturen, vi tok den vanlige løypa ned mot hotellet, så over kursjordet. Der grynnet vi i snø nedover til en tur-sti som ikke var tråkket opp og endte på Hugo-Stenberg gården, derfra gikk vi etter veien og over noen jorder før vi var hjemme.

Bikkjene ligger som støket i gulvet nå, ja lenge sia eg har tatt sånn tur med dem, totalt 3 timer og 15 minutter tur-retur med innlagt 15 minutters stopp på toppen av Høsbjør...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar