torsdag 3. mars 2016

PPG til førskommende helg, 5-6-mars-16. Bli med :-)

Trysil-Stein måtte bort i helga og mine/våre fly-planer blir forandret. Da tenker jeg i mere retning mot Haslemoen lørdag og besøke Kristian og Roger i hangaren sin. Søndagen er planen helt til Vermundsjøen på flytreff.

Link og koordinater til flystripa på Haslemoen: Haslemoen flyplass - Våler
Link og koordinater til Vermundsjøen vinterflyplass:Vermundsjøen vinterflyplass
Været: Vår venn og fiende.
Ja den er vår største hindring nå i disse vintertider, men det ser tålig bra ut på sounding så langt. Svake mot-vinder lørdag og søndag østover mot planlagte destinasjoner, men god dytt i "rompa" hjem. Uansett er det vær-forbehold som gjelder, kan forandre seg i disse tider.

Jeg er sugen på og komme meg litt mere rundt med triken enn bare å surre i Brumunddals-området, her har jeg "surret" endel og vil ut til andre steder.
Tipper det kommer besøk vestfra her i helga, så vi blir kanskje to PG-triker som starter her i Brumunddal.
Det hadde vært artig om Erik med sin HG-trike også blir med en eller begge dagene om han har tid.
Og vet att det kanskje er to PG-triker som starter i i fra Romedals-området også.

Jeg pratet med Kristian Eriksmoen som har eget microfly i Hangaren på Haslemoen, han sa vi var hjertelig velkommen dit, både lørdag og søndag. Videre kunne han fortelle att det er "flytreff" søndag på Vermundsjøen med forskjellige flyfarkoster. Jeg spurte også om landingstillatelse, det bli ingen problem sier Kristian.

Se kartutsnitt under, har prøvd på en enkel måte og forklart ruta sånn grovt.

- Om dere titter på bildet over ser dere hvor jeg starter i Brumunddal (helt vest på kartet), har jeg lagt en rød stolpe der.
- Neste stolpe er hvor mr. Vilster bor, der tror eg det bli å starte flere.(ca.22 km fra meg)
- Neste røde stolpe igjen er Haslemoen flyplass, dit hadde jeg tenkt meg lørdag.(ca. 55 km fra meg)
- Siste røde stolpe ved Svenskegrensa er Vermundsjøen. (ca. 83 km fra meg) Der er det endel forskjellige flyfarkoster på søndag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar