mandag 21. mars 2016

Test av Swing Nyos, hot B-vinge Pilot: Ziad Bassil (dust of the universe)

SWING Nyos (Oversatt til Norsk etter beste evne)
Etter forrige test av Nexus fra Swing, her er den nye EN-B Nyos i M størrelse for en testtur.

Nyos,en har en blanding av vanlige beskyttede og ubeskyttet linjer med en gjennomsnittlig bredde sammenlignet med andre B-konsept. Konstruksjonen er ryddig og dette er hva du forventer fra en 2016 glider, til minste detalj.

Nyos har 5,7 sideforhold og er etter min mening den flotteste B-glider til dags dato. Denne ser egentlig ikke ut som en B glider og mine venner ofte spurt meg om det er en ny C glider:-)
Jeg fløy Nyos M (80-102) 92-98 helt opplastet.

Lansering av Nyos er ganske lett og smidig uten vanskelig punkt eller noen bølge.
Belastninger på Nyos M har en relativt middels til kort bremsevei med et godt trykk i stedet for en lett en. Den har en ganske fin agility og ligner Nexus på vei inn i termikken.
Nyos er innstilt for XC-bruk bedre enn en freestyle bruk, og agility er moderat til god!

I de samme dagene jeg flydde topplandet jeg og byttet til andre B-glidere (Eden 6, Mentor 4) for å se hva de andre gliderene kunne tilby på de bestemte vingene for hver dag, og ikke minst mine venner som også var med å hjalp til på disse gliderne.

Etter noen flygende dager kan jeg godt bekrefte at Nyos er en veldig behagelig glider, som tilbyr gode og avslappet flyfølelse, som å sitte på en VIP luksus sete og mennesker over tar vare på at du ikke blir forstyrret! Smil
Vel det er akkurat hvordan jeg kan beskrive følelsen under det!

Klatre egenskaper i svært svakt (0,5 m/sek) er ikke den sterkeste poenget med Nyos, men jeg følte det bare en lite hakk over NEXUS i den aktuelle saken. Det svever litt og svært skjegg forkant er som en buddhistisk munk i en meditasjon prosessen ... Ingenting vil plage ham, uten den minste matbit i de svært svake bobler.
Så snart termikk er etablert (+ 1m/sek), vil Nyos klatre som alle andre B rundt, og selv om heisen blir punchy, kan det få oppover raskere!
Gliding makt!

Etter testen på Nyos,en som jeg flydde, vet jeg virkelig ikke hva jeg skal tro lenger ... Det virker for meg, som om vi svømmer i markedsføringen elv av dagens hype og tech historier ...
Shark nese ... Ingen hai nese ... Tynne linjer over ... Thin Dyneema linjer ... eller ingen ... ren tre liner eller ingen ... Jeg er virkelig rådvill!

Etter mange gli forsøk med selskapet av den velkjente Mentor 4, fikk vennene mine øyenbryn opp og overstiger våre pannen!
Tatt i betraktning at Nyos ikke har en Cleopatra nese, og det er linjer som er tykkere enn M4, med 3,5 linje vedlegg til under-overflaten, og det ser ganske robust konstruksjon ... Tro meg, jeg har sett mye av Bs ...!

Nyos er raskere på trim hastighet enn M4 S med 1 km / t, på samme vektområdet, eller selv også om lett mindre lastet (0,5km/t)!
Glidetallet på trim er svært like, gli på 52 er ganske lik ... toppfart på Nyos er 2 km raskere ...

Det ser ut som Nyos styrker i glidebanens bevegelser 'god' kontroll på glid ... Kan ikke si det er en floater, men et ekte våpen kompensere bevegelsene i turbulent luft, og bor fokus på veien videre!
Hastigheten Baren har et moderat trykk, og tråkke på den ga meg følelsen som når jeg lukker døren bak meg etter kommer fra et høyt parti. Jeg liker denne stillheten! Glatt tur i en limousin!
Store ører er lett å overtale, de er stabile med eller uten bar og ganske efficient. De åpnes ikke av seg selv, men med en liten skvett på bremsene de gjenåpne veldig fort.

Konklusjon:

Vurderinger vil alltid være vurderinger ... Det vil alltid være positive og negative punkter på hvert nytt glider, uansett hva ... Det er i hovedsak avhengig anmelderen personlige mening og smak. Det er opp til deg piloten for å kjenne om de skriftlige ord gjelder for dine ferdigheter og flygende nettsteder.

Hvis Nyos ville være litt mer effektiv i svakt ... Hmmm
For at Nyos er og vil være SWING største suksess hittil, er The Nyos en ekte glider for flyging i de sterke Alpene med en stor XC potensial for godt nivå av B-klasse piloter.

Hva fikk meg til å smile:
-Glide vinkel på trim og akselerert.
-Glatt tur i turbulens.
-Glatt ride på bar.
-Hastighet på trim og speed.
-Lett å fly for en glider med 5,8 i sideforhold.
-Vakker glider

Hva gjorde meg Grrrr ;-):
- Stigningen i meget svak termikk (-0,5 m/sek)

Video snart ...
Skål,
Test av vingen her: Swing Nyos En-B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar