mandag 7. mars 2016

Lørdagens PPG-triketur i Brumunddal og Romedal med video nederst. Fresh Breeze Super ThoriX 200 og Moster II 185.

Turen til Haslemoen ble knalsert på morran da Vegard og Tomas hadde prop-havari. Men Geir, Trond og Stein-Are la opp ny rute, Husegutua, Gilundstranda og til Brumunddal båthavn for og grille pølser. 


Jeg starter kl. 10.00 på lørdags morran og setter kursen mot ppg-gjenget som er hos Tomas. Starter og legger meg på transportetappen mot Romedal, har litt motvind, slipper ut reflex på 70% av maks hastighet. Det flyr godt avgårde, kruser jevn mellom 52-55 km/t. 

Har aldri flydd til Tomas men har vært og drukket kaffe hos han, så da visste eg sånn ca. hvor han bor. Start og landings-stripa hans er omtrent 800 meter rett øst av Romedal kirke. Flyr rett mot Romedal sentrum og vips der ser eg gutta rett til venstre for meg på startjordet hos Tomas, jeg lander og skravler med gutta. 
Jeg hadde montert to MC-vesker og en ekstra tank, det måtte fin-studeres av gutta før vi la ny flyplan. Vi startet en etter en, de første lå og ventet til sistemann var i lufta. Så etablerte vi oss på kurs til Gilundstranda i litt forskjellig høyde, eg tok turen ned og hilste på Geir og så opp til skybas og hilste på Trond.

Turen gikk langs strandkanten til Brumunddal, der er det fint og lande om det skulle innebære noe trøbbel for noen av gutta. Men dagens totaks-motorer begynner og komme seg, de er en god del mere driftsikre enn for få år siden, verden går fremmover der og selv om vi ikke har siste skrik heller.
Her er vi kommet til Brumunddal og Stein-Are sin start og landingstripe. Fikk kontakt med Tove på radio og sa vi kom innom så gutta fikk sett landingen hjemme hos oss. Etter et par runder nedpå stripa i "touch an go" stil var det bare og hive "klipa" inn for og fly ned til Brumunddal båthavn for grilling.

Men det skulle ikke gå så langt, plutselig ble gass-vaieren min helt slakk, skjønte vaieren enten var hoppa av eller røket helt av. Dette skjedde akkurat i oppstigning for og etablere høyde, så måtte velge jordet med omhu. Å gli hjem ble litt marginalt nå, i tillegg litt motvind. Valgte og lande trygt på jordet hos naboen, det var stort og godt.

Sa fra på radio til gutta og sa den skulle lande hjemme hos meg. Tove tok i mot gutta og kom etterhvert ned og henta meg med bilen. Siden det bare var bygdeveier valgte vi og slepe triken hjem i ca. 300 meter, det gikk fint.
Men nå stod grillingen for tur og siden vi alle hadde landet hjemme hos meg ble det til at Tove ordnet oss lunsj mens vi så video og mimret over turen så langt. Det var mye fly-prat nå, og vi ble enig med at "alt" kan skje mens vi flyr. Det er godt og alltid ha en landing under seg om uhellet skulle være ute, jeg personlig hadde ikke tenkt på att min gassvaier skulle ryke.

Etter lunsj tar gutta løs fra startstripa "Tove,s hage" og satte kurs tilbake til Tomas, Trond starter først.

Geir-Egil gjør seg klar og dra etter Trond, eg hjelper til litt og vinker hade til gutta.
Trodde egentlig det var søndag og sier til Tove att eg ikke får tak i ny gassvaier før mandag. Tove sier at det er lørdag og Biltema er åpen, steiki da ble det god fart på han Stein-Are. Pilte til "god-butikken" min og gikk rett i sykkelavdelingen, vips der sto eg med maken vaier i handa, den kostet 20 kr.

Monterte på i full fart, fikk besøk av Arne og Gunnar som ville se på når eg tok av. Fikk god hjelp av gutta og legge ut vingen, så koble til og ta av. Alt funket som snus og tok meg ca. en times tur rundt her hjemme. Tusen takk gutter for en flott dag.

Geir-Egil har snekret ev video av oss gutta på trike-tur.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar