tirsdag 18. desember 2012

Litt småfrustret idag, måtte gjøre noe annet enn å spekkulere i triken...

Steiki nu e eg så rastlaus att eg et gråstein snart. For mye og hard snø til att det går an å ta laus på jordet uten ski på trehjulingen...
 
Begynte dagen idag med å ta ut pg-triken og kjøre litt att og frem. Kjørte utpå jordet og fant fort ut att eg ikke kunne ta løst på dette føret, men på veien susa det som en rakett avgårde. Ordnet meg klosser på hengeren som bakakslingene kan hvile på når eg frakter den lokalt avgårde. Heiv hengeren på og dro for å leite meg startplasser uten snø, men det fantes ikke, puuhh og fan, ka gjør eg.
 
Kobla av hengeren og dro videre helt til Stavsjø for og finne meg start hjulene kan trille på, men måtte bare gi opp, dro hjem og var steike rastlaus... Tenker att det kun er ski som er tingen på vinteren og det blir med det til eg får montert noe som er ordentlig og holdbart...

Men sjela mi var aldeles opprørt og i krig med resten av kroppen, må få ut litt innebygd flystress som eg ikkje får utløp for tida. Betemte meg og ta en sen ettermiddagstur med Mikko oppe på Vollkoia:-)
Dro ca. i 16.30 tida til Nybygda med Mikko og nysmurte ski, ja det var bekkmørkt da eg parkerte på Vollkoia. Det sto en annen kar på parkeringa med ei bikkje som også skulle avgårde, dem dro litt før vi var klar. Men det tok ikke lenge for Mikko-gutten nådde igjen de to som lå foran oss, vi peisa bare rett forbi og tok kursen til Blåmyrkoia.

Løypene var ikke preparerte, men det hadde kjørt snøskuter flere ganger att og frem, så eg syntes det var fin å gå. Det var deilig å se Mikko funke som bare det i løypa, selv om turen ikke var lengre en ei mil tur/retur... Var flott og gå med hodelykt i mørket på skiene, syntes turen fikk hodet mitt sånn ca. på plass igjen... Men e begynt å gruble igjen kor eg kan ta av imorra bare med hjulene på, kansje eg spør flyplassen på Hamar om lov å teste ut triken der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar