lørdag 22. desember 2012

Endelig en tur i lufta med ski på...

Ja skulle du ha spøtta på en viss kar, yeeeeeeeah der kom eg meg i lufta på en aldri så liten etterlengta tur som eg har drømt om:-)
 
Stein-Arne filmet med telefon og har klipt ut bildene. Glemte selfølgelig minnekortet hjemme, så alle bilder Arne tok for meg ble det ikke noe av, kansje neste gang:-)
 
Vi møttes tidlig på Svend-jordet, Erik, Arne, Stein-Arne og meg, tru dokker vi va spent...ja doc skulle bare ha visst... Men det var bare å hive seg til, eg hadde en travel dag foran meg, så turen hadde eg virkelig lyst på.
Ja det var ikke bare eg som var glad alene, Arne hadde god grunn til og ha like bredt glis som eg. Men syntes no pinadø både Erik og Stein-Arne hadde også et kjempeglis:-)
 
Fikk en liten bomstart først pga. av att eg slapp "klipa" og vingen la seg ned. Andre gangen gikk det bedre, skjevt opp til venstre, men det var bare å holde gass og dra litt i høyre brems. Vingen kom rett over hodet og sto som et spett, ja helt utrulig og morsomt.

Turen gikk over all forventning, det føltes og var akkurat som eg hadde forespeilt meg, følte akkurat det samme som Vegard sa etter sin første tur.
Har jo hatt lange samtaler med Jonny Kvalnes(min trike-instruktør) og lurt på enkelte ting, ja han hadde svar på alt som eg lurte på ang. den praktiske flyvinga. Han kom også med mange flotte tips underveis mens eg og Arne mekka på triken.

Men nå skal det også sies att eg og Arne har over 40 års erfaring tilsammen under en vinge, litt peiling på aerodynamikk, praktisk sans og kansje fått vett i knollen også. Vi har diskutert litt att og frem ang. ski, korsen vi skulle ha det, rådført oss litt med Erik Bergseter, Johnny Svardal og Geo, pluss att vi vet att det er super-mikrolette ting vi har jobbet med.

Og sånn som vi har lagd systemet for innfestning ser ut til og virke, har bøllekjørt med "sleng"(sladd) flere ganger og testa ut sidekrefter for og se kor det gikk. Men alt i alt blir vi å holde oss til dette fremover, og skulle vi komme på noe som er enda enklere og bedre enn dette, vil vi vurdere patenten. Skulle man f.eks komme ned i kraftig krabbevinkel og treffe snøen sånn, ja da glir jo snowboardene også i krabbevinkel i snøen, dem er glatt sidelengs også:-)

Igjen takk til dokker alle som har hjulpet meg, og til dokker som har hatt trua på det eg og Arne har drevet og mekka på som er trygt å godt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar