lørdag 15. desember 2012

Snøkjøring med triken...

Fikk mekka i sammen idag og testet triken i snø, ja kan trygt sei eg fikk sleng i alle retninger... Men fy,te,rakkern, det var skøy, naboen hadde store øyne når eg susa forbi han med et aldri så lite "snyfokk" bak meg mens eg slang i alle retninger:-)
 
Imorrest dro jeg rett til Erik og fikk klemt på taloritter på wirene som eg hadde målt til rett lengde. Så rett opp til han "gamlefar" og henta to alu.foringer som eg hadde bestilt, ja tok han litt på senga i morrest. Liv serverte frokost-kaffe og kom med nytt fra Tallin, ja ho hadde mye gøy på hjertet.

Men dro hjem i formiddag og fikk mekket sammen igjen, Erik og Vegard kom også å tittet. Veide triken med motoren  og sela påmontert, akkurat 40 kg uten reserven og tom tank.
Motoren som sitter på no er en Ventor Ultra med skyv på over 65 kg, propellen er produsert på Helix-fabrikken og gir godt drag allerede fra lavt turtall.

Turen idag gikk langs veien som ikke var brøytet, gikk i hytt og pine i dypsnøen ettersom hjulene fikk tak. Ja idag slang det rett og slett i alle retninger, men det var pga. snøen som bremset av og til når bakhjulene humpa hit og dit:-) Ser heller ikke ut for att det blir flyvær før mandag, ser ut som eg må reise å hente Jetski og peise under hjulene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar