søndag 17. mai 2009

Hipp hurra 17mai i Trysil

Etter og ha vært nesten i Trondheim igår(lør), kjørte vi til Tolga og lå over oss Marius. Her ble det "kottiser" å loggepils, sjekka vær og la planer. Det ble til at vi dro til Trysil et gjeng fra Tynset. Da vi ankom landing møtte vi Erik, Tom og Vegar var allerede på tur opp på selve starten. Var et strålende vær kl 10.00 med små fine cummuluser, vi dro opp på start hele gjenget.
(foto:Tove) Her holder Marius og Stein på og rigge seg til, fine sykluser inn allerede kl 11.00
(foto:Tove) Erik og Magne skal til og rigge, Vegar og Øyvind var ferdigrigget.

(foto:Tove) Noen hviler, noen legger planer og noen pusker bare rundt. På pg var Marius, Stein, Tom og jeg der idag 17-mai. Dette bildet knipset jeg ca 200m under skybas(1850moh). Men det grodde igjen så noen tur forbi Sølenfjellan ble det ikke, men det kommer vær du sikker. Ellers så er det lite snø innover fjellviddene, fikk meg ei utelanding på ei stor myr. Trasket i nesten 1,5time før jeg kom ut i veien på Eltdalen, var litt sliten da. Tove ventet på meg der, puuuh...
Dro og henta bilen på start til Erik som sto i Slettås sammen med Vegar. Derfra dro jeg og Tove til Rena og spiste Kinesisk mat. Pratet med Tom, han satt på togstasjon(Koppang) etter en tur på rundt 6 mil. Han startet rundt 11.45, og det klaffet godt. Det grodde mye fortere enn jeg hadde forestilt meg. Gleder meg til høyere trykk og skybas, er på plass i Trysil med en gang det er fin værmelding.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar