tirsdag 23. august 2011

Trysil idag, ble skikkelig overutvikling

Idag kurset vi østover, meg, Øyvind og Trond. Roger snorka-purka lenge idag så han nådde ikke skyssen med oss. Han kom opp rett før eg starter, ser han begynner å rigge ut av helvete.

Det var helt blått da vi kom på landinga kl.10.00 idag. Ca 11.00 kom vi opp på starten og da var det grodd bra med skyer og det utviklet fort og ble regn rett etter vi hadde prøvd oss på tidlig-forsøket. Vi så også godt inversjonslaget over skybas, alle skyene flatet bare ut. Fans greier att det overutvikla så fort idag, hadde virkelig trua på 100 pluss...
Stein er den lokale helten i Trysil, vi pakerte hans bil nede ved landinga. Her ser du bare ræva til Øyvind mens Trond speider utover etter sola. Legg merke til den digre skya bak Trysilfjellet, den kom og ødela dagen for oss. Vi startet ca rett før 12 i håp om å komme oss opp og vekk, men alt ble til skygge og vi landet på parkeringa under starten. Øyvind er optimistisk han og med en tidlig start. Etterhvert begynte det og regne nord og rett øst for oss. Den eneste plassen det ikke regnet var sør og sør-øst for oss.Bildet: Starten på Trysil(Bygderkanken) ligger akkurat i buen på skyggen. Her er turen etter regnet, da startet vi litt før halv fire. Hadde glemt radioen og fri for strøm på tlf, ble til att eg surra over Øyvind så vi kunna ta skybas ilag. Men det ble no til slutt topplanding. Her er Trysil sentrum. Hadde nok sikkert kunne lagt på tur idag, men kl. var 16 da eg fortsatt lå å skrudde i ei boble. Det var ren sør mens eg skrudde i bobla, varierte mellom 10-12 km/t. Men bestemte meg for og fly sammen med Øyvind siden eg ikke hadde tlf å radio. Her er vi på tur frem igjen til starten etter å ha driftet litt bakover i bobla, man ser litt av veiene i Fageråsen.

Etter topplandinga fant vi ut vi skulle fly mot landinga, vi knotet litt så det ble halvtimen. Skyggen ble konstant på starten så vi mistet helt trua, men vi fikk litt hangsoaring foran starten. Flott dag ble det alikavel etter at odsen sank betraktelig når det regnet som verst...
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar