fredag 26. august 2011

På Lundeberget(Ring) idag

Idag tok Trond, Øyvind og meg turen til Ring, lenge sia eg hadde vært der. Det var meldt termikk på SMHI og da ville vi prøve der. Vi ble ikke skuffet, fikk oss fin treningsflyving alle tre.
Vi tok oss en liten ryddesjau etter vi kom opp. Turen opp gikk i et bedagelig tempo, vi gikk i samla flokk alle tre.


Her er Trond startklar, han var nok litt konsentrert nå. Øyvind startet først og gikk rett til værs, en flott å perfekt start. Var skikkelig stolt der eg sto å så Trond tok en perfekt start på Lundeberget, men det kreves siden det er stupstart.Trond kom seg elegant ut på andre forsøket og opp bar det med han også. Da var det bare meg igjen, startet og gikk rett i ei boble opp forbi Trond og i hælan på Øyvind. Vi fløy att og frem på kanten av henget, skrudde bobler men kom ikke særlig høyt. Stoppet liksom opp ved litt over 700 meter hver gang, fikk en gang 850 meter og angret jeg ikke stakk. Endelig fant eg å Øyvind ei boble vi tok opp til knappe 1000 meter, Trond lå litt innenfor og skrudde seg opp han og, tro han bikka 800 meter. Begynte å stikke bakover sammen med Øyvind, han ble vesentlig lavere. På bildet ser dere skya eg ville til, men visste eg var lav. Tenkte eg måtte ha ei boble til og fikk ei lengre bak som putret meg opp littegranne, så Øyvind drittlavt og trudde han måtte lande.(men nei)




Kom santans cirrius og ble megaskygge, storskya gikk i oppløsning og eg tok valget mot ei sky som lå over Ulven-toppen. Lå skygge her og men greide å komme meg til vel 750 meter. Ble fustrert over skyggen og begynte å gli videre med den lave høyda i håp om litt støttehang. Det ble med ren sidevind på kantene bortover mot Brøtum stasjon, valgte å lande på Frode Halse jordet. Plinga Tove og ho kom å henta meg, Øyvind plinga og sa han hadde landet på gården rett nord for Næra. Da var det bare å kjøre opp Brøtumbakkan og plukke han opp, derfra til Ring via Nærsoet. Og pinadø bar det ikke til pærla på kveldstur, snakk om ADHD-gjeng... Tusen takk til Tove for hentinga.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar