mandag 15. august 2011

Hesafjellet i Nord-Lenangen

Lørdagen meldte det svak S-V på soundingen og Gufar Geo kom og besøkte Casper i helga. Han hadde jo også Factoren med seg og vi bestemte oss for og traske til Fjells. Det var lett gange i 40 min sammen alle tre, og vi kom til start samtidig.

Sto fint inn, men endel fra venstre når vi fikk vingene over hodet. Ble litt marginalslit med nært-flyving, var ganske spennende siden jeg ikke har flydd herfra på "ørten" år. Tove og meg kjempet ei stund om og være kongen på haugen, men til slutt var det bare "gamle Lenangsknep" som holdt meg oppe, vinden dreide helt på sør og forvant. Topplandet på ca 330moh når eg oppdaget Gøran og Erland som hadde lagt ut vingene på Hesa-aksla.
Meg og Geo på trasking oppover fjellryggen, det er utulig lett terreng og gå i. Geo og Tove ordner seg klar på øverste gress/lyng-starten(430moh). Her kan man starte en hel flokk samtidig, plass i massevis og ingen busker. Buskene som vokste her før i tida ble tatt med under siste istida, heldigvis for oss det:-) Låner ei gammel sele som Geo hadde med, mi ega lå hjemme i Kongsvegen. Bildet ble knipset bildet på sørenden av Hesafjellet. Neste topp fremme til venstre er Lassofjellet. Over Lenangsfjorden videre bak ser dere Rundfjellet. Tove foran Hesafjellet med båthavna i Nord-Lenangen i bakgrunnen.


Erland og Gøran kom opp ca en time etter oss og da var forholdene dødd ut, ble en liten skliert på dem. Startet jeg også og kneip meg noen min til før eg landa ved bilen oppe i Russelvdalen.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar