fredag 24. juli 2015

Sjøsatt Maxi 84 fra hagen til Mjøsa.

Endelig vekk fra hagen til Tove, ja det var godt. Vi var et spent gjeng som deltok i heis-operasjonen på båten for og se om den fløt når den tok vannflata.  

Semitralle med kran fra Mortens Kranservice kom og tok tak i båten, hadde hjerte i halsen når vi frakta den ned til havna i Brumunddal. Men sjåføren sa det var en solid krybbe så det skulle gå fint.

Senker ned båten, den hang ei stund i krana etter vi hadde den ned på vannet. Lyste og leita etter lekkasjer, men alt var steike tett, puuuhhh...jiiiiiippi...

Montering av masta gikk fint, Martin og meg var nede og etterstrammet den idag Gud kor deilig å få alt fastmontert.

Martin og Reidar heiv seg til og demonterte krybba med en gang, dem hefta ikke.

Her putret vi ut fra utsetter-plassen og til båsen som vi hadde fått tildelt av Brumunddal Båtforening. Lite lekkasje på dieselfilteret, det fikset eg og Arne i går kveld.

 I dag testa vi motoren ute på Mjøsa, eg og Martin.

Martin styrer...
Håpe vi får testa seilene i morra på lørdag, for på søndag er det meldt fantastisk mye nedbør.

For og sette litt perspektiv på dette ble det nesten for mye jobb med båten. Men med Arne Strandlie som pådriver gikk det bra til slutt, han er litt av en alt-mulig mann den karen,

Men jeg må på det sterkeste takke alle som har hjulpet meg nå med monteringen; Geo, Martin, Marius, Reidar, Fred og Tove, uten dem hadde det vel blitt så som så med tempoet. Vi brukte kun 17 dager med båten fra vi heiv oss til og til den tok vannflata på Mjøsa. Det gjenstår litt listing og montering av gassovnen.

Puter til salonger er under produksjon, puter til forpiggen fikk vi sydd i fjor. Sliten og trett for tiden, kan aldri tenke meg et sånt rep. objekt mere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar