torsdag 9. juli 2015

Hagebuen, dag 3 og pissregn...

Tørna ut 8.30 idag, utvilt og fredelig morgen med litt dråpelyder av regnet som plasket ned. Kosa meg med kaffen i en liten time før eg stakk opp i bua til han "petter smart"...

Arne var på pletten, han hadde akkurat leita frem lexan-glassene til Maxien. Vi små-prata no litt ka vi sku gjøre ut av dagen. Jeg skulle bare fortsette med mitt sa han, så skulle han fikse glassene klare i løpet noen timer. Dro innom Dagestad-mek med et par salingshorn for overhaling før eg snudde snuten hjemover i båten.

For de som er inntr. i detaljer ser dere en liten bit av glasset. Arne skar av en bit og testa korr sterkt det var ute på kanten av glasset. Han dro til det knaket og jamret seg i glasset, men ikke ei eneste sprekke eller noe kom. Ble overrasket korr sterk disse lexan-glassene er, i tillegg superfin og jobbe med. Ja der hadde eg allerede lært mye på morran sammen med Arne.

Hele gjenget nede hos oss på skauen mekka og romsterte i båten helt til Arne dukket opp. No var han pinadø ferdig med glassene(vindene) til båten, han heftet ikke. Men vi gidda ikke sette inn vindene i pissregn, det tar vi torsdag😀😀😀...

Ble no litt gode historier mellom Arne og meg i båten, Martin dro på smilebåndet. Arne dro hjem, eg og Tove kjørte ned til Best Marine som ligger i Lillestrøm. Vi hentet skrogtrekk og lim til båten, dem hadde ikke den fargen vi ville ha, men vi tok sjansen på en litt lysere farge.

Det ble ikke så verst alikavel, men er fortsatt usikker på om eg vil ha det lyse skrogtrekket(skai) rundt vinduene på båten. Den avgjørelsen tar eg imorra på lys dag sammen med Arne og Tove.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar