mandag 6. juli 2015

Hagebuen skal bli et flytende objekt igjen...

Idag begynte vi sånn smått på "Hagebuen", med mye hjelp går det seg til. Eg ble no bare stående å se på mens gjenget begynte på restaureringen, helsa skranter så eg ble no "kjefte-bas" ...

Så no er skogeng-gutta i sommerarbeid hos pappa...
Vinduene er tatt ut, det var et sabla arbeid å fjerne Tec-7 om det var det som var brukt fra før, begge lekka no som ei sil hvertfall...

 Geo tok babord side og gjorde skikkelig arbeid, det var godt vi fikk han i vigør, ellers er det bare paraglider og eiendom det går i.

 Martin på styrbord side, jobba som en helt :-)

 Tove og Marius fjernet alle dekorstripene nede i vannflata, det var jaggu litt av en jobb...
Som dokker ser er det endel arbeid innvendig, men no har eg god hjelp. Tove og Arne fikk virkelig "hausa" meg opp idag så det var bare å begynne med båten. I tillegg var Naustdals store sønn på meg og "pusha" meg i forrige uke ang. restaureringen.

Imorra kl. 09.00 kommer han "gamlefar Arne" hit, da skal vi se om vi får tak i to nye vindu og sette inn. Ansvarlig for vindeuene blir selvfølgelig han "gamlefar"... :) :) :)

2 kommentarer:

  1. Tøøøft. Lykke til med restaureringen:)
    Sees på bølgane blå

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det har tatt sin tid😊😊. Men no e skroget tørket hvertfall☺☺

      Slett