mandag 28. november 2011

Frode Halse på innspeksjonsrunde i Lavo,en...


Som de fleste har fått med seg var det underveggene til Lavo,en som var del 2. Det var en heil flokk fra klubben og gjorde alt ferdig på lørdags formiddag...
Var såvidt innom med svigerbror og små-gutta på lørdagen, vi fikk også smakt på kringla som Mona hadde bakt i forbindelse med vinter-åpninga(uten snø) av ny-lavo,,en...

Bildet: Her er på baksia av Lavo,en og her ser vi tydelig "gløypen" mellom veggene og duken...
Det som eg personlig synes er kor nøyaktig og flott Arne Strandlie fikk til vinklene på alle fem hjørnene i skøyten på hver vegg. Dem passet hundre prosent og Arne har imponert meg med sirkler, hjørner og alt som eg bare bruke å ta på "ge-fylen" når eg prøve å lage noe...

Når det gjelder plassen inni er det enorm forskjell fra ifjor, da sto lavo,en i svak skråning helt ned på bakken. Gulvet iår tror eg også kommer til å gjøre alt tørrere, spørs om ovnen klarer å holde det varmt når det bli rundt 20 blåe. Kansje ikke det er lenge til att eg prøve ei overnatting og ser om det er noen skumle dyr(bjørn) utpå natta som kommer og skremmer meg:-)

Kansje vi senker lavoen ca 10-15 cm, den er litt for høy i forhold til ytterleppa som heng og slamrer i vinden. Det merket vi idag når vestavinden slo ned, men siden det er en gjengestang montert på hovedstanga bli det en enkel oppgave, man har bare å senke ytterfestene i hvert hjørne.
Arne og Frode i fullt kaffeslaberas med gamle flyhistorier, utrulig artig å sitte å lytte på dem. Arne spanderte smulteringer som Liv hadde bakt, det smakte godt sammen med en kaffekopp full av grut...

Utenlandsturer(France) og distanseturer sto på tapeten idag, og litt av neste års planer. Blir nok flere fjes å regne med på fridistanseligaen neste år, både fra Hedemarken og vestlandet(tror jeg) konkluderte vi med.
Sanitæranlegget eller utedassen, ja den er litt ensom på dette bildet. Mangler fortsatt tak, bakvegg og sidevegger her...men vi får se utover uka om det skjer noe her...hadde vært triveligere å bæsja med litt mere lunere omgivelser, noe som eg tru veggene vil gjøre susen på det intime plan:-)

Det var egentlig han Oluf(Don-Christer) som lagde denne forrige vinter, men han har jo ikke gjort seg ferdig. Så egentlig må han komme sørover å få gjort seg ferdig, det er jo hans prosjekt:-)
Her står jeg helt øverst på starten mot sør og tar bildet. Nå vil vi ha snø så det blir hvit og trivelig rundt lavoen. Så vil vi ha flere som kommer opp og er sosial og lyg litt sammen med oss, det er kjedelig å lyge når det ikke er noen som hører på oss:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar