fredag 11. november 2011

Hallingskarvet...

Torsdagsmorran dro Arne, Eirik og meg til Hallingskarvet for å fly på den gode værmeldinga som yr, storm og sounding hadde koket i sammen på et festlig lag. Vi bestemte oss for en overnatting nede i Geilo på ei enkel og koselig hytte.
Sånn så det ut litt utpå dagen(torsdagen), ca 30 min med tåkefritt, men vinden herjet for fulgt. Det var 14-15 m/sek på toppen av Hallingskarvet, ca 1700moh her hvor Eirik og Ola står. Det ble med en flott trimtur på torsdagen, men naturen der ute er enorm, så gåingen opp var aldeles ikke borkastet.
 Bildet tatt ca kl 15.00 på tordagen, og dere ser ned på hovedstarten til Hallingsdal-gjenget. Idag hadde vinden løyet litt og eg å Erik tok gåturen hit idag(fredag 11-11-11) og fløy litt hang.
Foto: Lennart Artmann. Arne og Leif-Inge er startklar på hovedstarten. Meg og Eirik i bakgrunn, vi gikk nesten helt opp i skaret og startet. Det skulle vise seg att det var en rett avgjørelse og gå opp til skaret og starte, var bare meg og Eirik som tok hanget.
Foto: Lennart Artmann. Arne(gamlefar) startklar fra hovedstarten. Det ble med en utvidet skliert på Arne, værmeldinga holdt dessverre ikke stikk.
Foto: Lennart Artmann. Morten i sin Ozone Swift glir ut fra hovedstarten. Lennart hadde gått i bresjen for flyving på tordag og fredag, og han har flydd 43 ganger til Finse tog-stasjon. Siden ingen hadde flydd dit iår ville han så gjerne att hele gjenget som kom på besøk skulle få en tur sammen med han.
Etterhvert ble det vinsken, rygget en gang med 3 km/t uten speed, sa fra på radio til gjenget att eg syntes det ble mye og gikk ned å landet, Eirik kom hakk i hel. Det som var rart att det var helt dønn vindstille på hovedstarten.

Takk for fin tur Arne og Eirik, med litt ertersuppe prompelukt på hytta utpå morrakvisten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar