lørdag 5. februar 2011

Sidevind, ufse, gufse, rattkjelke, hg å pg...

Alle foto: Tove

Idag dro vi hele familien og Don-Christer opp til Høsbjør for å leke oss. Med oss i bagasjen hadde vi rattkjelke til Ingunn og Casper, pg til Tove og Ingeborg, snøskuffle til Don-Christer og hg-sele til meg.
-
Nede ved hotellet møtte vi halve HLSK-klubben og tre fra Sportwing med pg på ryggen. Alle var vi optimister på dagens værmelding(sounding), først svak N-V som skulle dreie helt til S-V ca midt på dagen.
Bildet: Ingeborg tar av i en god periode. Det viste seg og bli en sidevinds-dag fra høyre og det er en møkkating på Høsbjør. Nesten alle fikk flydd, ja "hyper" Trond fikk seg to turer:-)
Her er gjenget rundt kl 12.00, lite visste vi att det skulle bli N-V hele tia.

Eg var superoptimist og rigget Twisteren med god hjelp av Don, var litt småkaldt på fingerene. Tok Tove sin vinge og testet lufta, kunne bekrefte synk og faenskap. Dro opp igjen etter endt flytur for og fly hg,en ned, men eg syntes N-V var for sterk og bestemte meg for å rigge ned til det skal komme en god hangdag fra S-V, gleder meg:-)
Casper og Don leker for og holde varmen. Ja det var surt i flekkan, så bevegelse var tingen. Maren startet her for første gang, gratulere til ho. Casper og Ingunn kjørte helt ned til landinga fra starten, ja det er en flott rattkjelke-tur. Det prøvde eg ifjor og kan anbefales:-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar