onsdag 9. februar 2011

Hyper, dugnad, flyving og atter hyper...

Foto: Geir (GoPro)

Ble vekt imorrest av: ding-dong, ding-dong, måtte ut på trappa å se, ja der sto pinadø "bjørnejegeren"...opp, opp hylte han kl. 8.50, vi skal på Bang å fly sa han. Ja med du må nu pinadø komme inn så eg får lørven på meg sa eg...
-
Så på kikkerten att det var N-V(bakvind) og sa det Geir, nei det bli å stå inn sa han. Spiste og tok en morrakaffe med han, så bar det avsted med truger å ski. Vi hadde ikke regnet med å få flydd, så her skulle det tråkkes. Vi kom på start og begynte å tråkke, etter 2 min var Geir lei og pakket ut vingen, ja det pulse jo inn av og til.



Akkurat da ringte Åge å spurte om det var startende for hg, men sa det var dårlige greier. Men Geir sa vi måtte ta en tur ilag, så eg henta Tove sin Mentor 2 så byttelånet vi. Vi er klare, eg baklengs, vinden inn å eg drar han opp:-)...æsj vase, la vingen ned igjen mens Geir fauk ut i fin startvind.

Åge kom akkurat, hjalp meg å legge ut igjen men va ikke god startvind og vasen så eg ikke mere til(dårlige linser?). Starter tilslutt, vingen rett opp, men må springe så inn i helvete og enda tar det ikke av. Kom meg ut langt nedi, fant fort ut eg hadde ei knute. Ikke vits å lete løft på dette tenkte eg å fløy ned.

Åge begynte å tråkke, ja han tråkka opp hele Bangsberg nesten alene, Geir hadde jo fått sine 2 min på trugene, så han var stolt. Tok skiene fatt og hjalp til Åge å tråkke ferdig, Mona hadde også kommet. Hun rigget opp vingen og klar til start etter Geir hadde tatt tur nr. 2. Vi fikk beskjed om humping så eg tok først en testur med vingen hennes(bare 30 kg for mye flesk)
-
Testet og sa ho bare skulle fly nå, vinden var mere på sør nu, ho fløy seg en flott tur i nyjusterte bremseliner:-)

Alle dro eg tråkka alt opp igjen en runde for og få det hardt og siden det er meldt snø til imorra var det bare godt å få et grunnlag igjen. Geir ringte å sa han kom på ettermiddagskaffe, ok sa eg. Men først skal vi på Høsbjør å tråkke før det blir mørkt, ja da våkna han, eg blir med sa "bjørnejegeren:-)...vi kom opp å pølsa ca 30 grader fra venstre, men ingen vinger med... Vi tråkket langt nedi lia og Geir tråkka hele flata og riggeplass til Twisteren:-)
-
Tusen takk for en meget innholdsrik dag med Geir, Mona og Åge, har flirt mye idag;-)

1 kommentar:

  1. Kanskje like greit, siden sistemann som startet på 30 grader venstre datt rett ned i ei gran, litt krattskog og 70 cm løssnø! Ellers var det en knalldag:))

    SvarSlett