lørdag 10. april 2010

Heidal funker...

Alle foto: Tove

Ja vi var spent som dro helt opp til Heidal imorrest fra Brumunddal, kjørte tidlig så Tove skulle få flydd før det ble noe trøkk i termikken. Vi møtte Pål på Strandtorget(Lillehammer) kl 07.45 og dro derfra i en bil.
Når vi kom opp sto det litt inn, ja det gjorde det nesten hele tia, aldri bakvind. Tove rigger, eg å Pål måker hele rampa, ville ikke tråkke gjennom når jeg skal starte med hg. Pål var superivrig til å måke, sku tro han var fra Bergen...
Bildet: Pål erklar til start, Tove har flydd ut med meg som filmfotograf, fikk ikke skryt for den jobben nei å nei... Men starten hennes var baklengs og helt super, duper-perfekt, ska si jenta mi er flink. Ville ho ikke skulle lete etter løft og fly rett ned og lande, og ho gjorde som ho fikk beskjed om. Ho var i hundre når jeg kom og henta ho, superglad med klem å greier, stolt av turen sin kan man si.
På landinga var også Øyvind Brattberg som ble med oss opp igjen for å ta sin jomfrutur på Espesetra, han var nok spent... Her er jeg startklar til ei nymåka rampe. Tove sa eg så liten ut under vingen ihuka og så ut som en gammel kall når eg rigget i gummistøvler... Øyvind er spent og ivrig etter han så Pål henge når vi kjørte opp. Han ble belønnet med en tur på ca 5 mil, landet på Elstad Camping.(Øyvind nådde 1750moh i Heidal)
Jeg bikket 1750moh, tenkte å stikke, men synes eg var for lavt med hg, snakk om idiot... Hvertfall bestemte eg meg å fly lokalt i 1 time å trene på termikk med hg, slangete bobler men eg greide å kjempe meg opp flere ganger. Ble lei å fri for ideer når IKKE distanse-innstingtet våknet, og var litt dehydrert. Sjønner godt Erik når han sier at han er sliten etter 3-4 timer av og til i hg-sela. Hadde liksom så god tid å tenke i lufta nu når eg ikke la på tur...
Men uannsett er Heidal klar til bruk, skulle tatt to-tre topper av noen graner/furuer som stikk opp til himmelen under rampa. Her treng vi dugnad gutter.
Blankis på veien opp, anbefaler goe piggdekk eller firhjulsdrift...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar