tirsdag 11. september 2012

Besøk fra Vestlandet ble til spennende dager i Brumunddal...

 
Fredags-kveld dukket Naustdal,s store sønn opp og sko fly "ut av helvete" siden godværet hadde inntatt Østlandet kontra Vestlandet. Men det skulle vise seg att Johnny hadde tatt Vestlands-været med på slep etter BMW,en. Den drog så dårlig att han ikke greide og lure seg vekk fra vind og regn...
Lørdagen er Johnny spent, han skal fly min Boom X for første gang. Trond, Tove og meg var også med å flydde i godværet før høydevinden kom og satte en stopper resten av dagen.
 
Bildet: Trond til venstre og Johnny på tur ut fra start i Boom X. Men Johnny var ikke snau, han dro i styrelinene som om han hadde flydd vingen før.
 
Eg prøvde Torken til Veslandet,s store sønn. Her lyg eg nokka sånn inni granskauen til dem, prøvde og bortforklare koffer eg bøsta. Men den gikk ikke sa dem, er du så dum å fly så bøster man alikavell fikk eg så øran flagret.
 
Sent på lørdags ettermiddag fant vi ut att vinden var god til PPG-flyving, og det skulle vise seg og bli PPG resten av helga, pluss mandagen.
Johnny hadde mekka litt på motoren før han kom over til østlandet og måtte starte forsiktig for og se att alt var ok.
 
Testing og varmkjøring er på gang i Johnny,s Ventor Ultra.
 
Bildet under: Johnny starter med sin Apco Force. Det ble med en kort tur på lørdagen for vinden var hvist der alikavell:-)
Søndagen dukket Vegard opp med sin Pap-motor.
 
Vegard starer med sin Revo 2.
 
Det skulle vise seg og bli en minnerik dag både på den ene og andre måten. Vegard fløy til Hamar og så sa det pang, pluggen spratt nesten av toppen og motoren stoppet. Men Vegard var i nord-øst enden av Hamar mot Stavsberg, der var det ferdig-trøsket kornåkere over alt og landinga gikk som smurt. Da var det bare å hive seg i blien og hente han hjem til den nye air-porten i Brumunddal hjemme hos Tove:-)
 
Her demonteres det som pokkern, lure koffer gutta gliser sånn???
 
Johnny og eg fant ut att vi like godt kunne bytte motor på Vegar sitt papp-stativ. Den gamle JPX,en min ville nok funke bedre så ikke Vegard fikk seg ei nødlanding til i Hamar
 
Men fortvil ikke Vegard, eg å Johnny er gode mekanikere. JPX,en går som et skudd;)

1 kommentar:

  1. Så goe som vi e på PPG, vil nok ende med at vi utkonkurerer alle PPG sjappene i Norge, ja kansje hele norden(((-; så det e best vi gir oss no(-; før vi får bråk med ppg Klanen i Norge.
    Har hørt det at di kan være veldig skumle hehe

    SvarSlett