tirsdag 14. august 2012

Mere Boomerang X

Fikk meg en sen kveldstur fra Hesafjellet i Nord-Lenangen på kystluft og episk solnedgang sammen med Tove igår(mandag)

Ja der fikk eg en utvidet tur med nyvingen og skal si det smakte. Dessverre så glemte eg fotoapparatet nede i bilen men fikk hele turen på film med skyggen mi på vest-sida som fulgte meg hele tia, med en rå natur rundt meg...
Sneik meg en knapp time på ren sidevind med flis av termikk som stod inn på Hesaryggen, ja akkurat som for ca. 19 år sida da eg begynte min pg-karriere her på hjemplassen i Nord...

Vi parkerte oppe i Russelvdalen og gikk i ca 45 min så var vi startklare, sto inn 45 grader fra venstre, Tove først ut. Så med en gang att sola lurte oss litt, var ren sør utfor fjellet, men tanken på att eg hadde greid å sleike kanten i gamle dager gjorde meg litt yr på starten.

Dro opp vingen og styrte til venstre, sakte men sikkert ble eg presset ned til ryggen som går opp langs fjellet. Superknappe boble strauk forbi og vrengte seg rett sidelengs langs ryggen, umulig å ta med andre ord. Men knappe 8-tall ned på spinngrensen gjorde att eg greide ta søylene sånn delvis. Var helt nede på halvmetern over terrenget i flekkan, men reinmose og lyng er ikke falig underlag:-) og dumpe ræva nedpå litt...

Etter ei god stund begynte sola å gå ned bak fjellene på Vannøya i vest og landet ved bilen kl 21.30 på kvelden. En oppsummering så langt er vingen helt rå på hendlinga med en energi som passer mitt hode ypperlig, kjapp og sus rundt ørene i søkk og kav.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar