tirsdag 21. august 2012

Lokal flyving på Høsbjør og mere testing av Boomerang X... :-)


Etter en idylisk kaffe ombord i båten til Arne tidlig på formiddagen i steikanes solskinn, fant vi att vi skulle fly. Øyvind var på tur fra Toten og vi møttes på Høsbjørlandinga i en enorm tro på skikkelig tur idag. Trua ble vel litt begrenset da vi kom opp på starten og rengdropene datt ned fra himmelen.

Vi ventet og så på himmelen og fant ut att det var ei lita fillesky over oss. Men det regnet godt vest av Mjøsa som drog seg sør-østover mot Stange. Bak mot Elverum gikk bygene hele tia(Heldigvis ifra oss), distanse utelukket, nordover gikk det også byger men dem dreiv bakover nord for Bjørgeberget. Alt i alt vurderte det vi som trygt å fly lokalt siden Mjøsa er en god demper på bygene rundt omkring over Brumunddal.
Øyvind pakker opptimistisk ut og flydde 1 t 20 min lokalt for han ble lei og landet. Egentlig syntes eg han virket så opptatt att eg tru han har ei lita "tøtte" på lur i Gjøvik:-)

Eg startet først litt for tidlig og bøstet på Jordbæra, opp igjen og fikk en flott lokaltur til og bli bedre kjent med vingen.

Vingen kjennes behagelig å traust ut, fikk skrudd termikk også. flydde 1 t 19 min og fikk øre inn 2 ganger. Ene gangen kom det ut, andre gangen måtte eg ta i eine line for att den skulle "pluppe" ut. Fikk flydd litt sammen med Øyvind for han ga seg og ser endel forskjell på ytelsen kontra M4 til Øyvind, men har er tung til vingen sin.

Eg er lett i vingen min, men det ser ikke ut til å gjøre noe på hendlinga, den er skikkelig svingvillig. Tar termikken flott og spiser seg inn i kjerna, håper på litt ordentlig vær før høsten kjem og lura meg avgårde på tur. Speeden er lett, vingen føles trygg på speed også, men har no ikke fått testa den i skikkelig riv og slit enda.

Tusen takk for Erik av kjøring opp etter bilen, og "snusmumrikken" viste seg på landinga idag. Men nå som han skal gifte seg har han bare tid i hilse, så stikk han med en gang hjem bak kjerringræva å gjømmer seg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar