mandag 20. august 2012

Flott fly-hjemkomst på Høsbjør søndagen med gjenget:-)

Kom hjem lørdags-kvelden fra kalde nord og sjekket værmeldinga og lurte på ka gjenget skulle gjøre søndagen. Det endte med att vi møtte hele 8 piloter på landinga kl. 12.30. Opp bar det med to biler fylt til randen av pg-piloter med hver sitt utstyr.


ALLE BILDER TATT AV TOVE

Han gamlefar studerer nyvingen min i steikende sol, var førr varmt syntes eg. Det var en god del turister oppe på Høsbjør, 90 % polakker, kansje nasjonaldagen demmes;)

Klargjør vingen fremst sammen med Trond, pølsa står fint inn hele tia, vi er 99% mest stressa av gjenget og komme oss ut veldig ofte.

Første tur på Trond i sin "svensk-farga" Factor 2:-), han er jo ikke så ulik en sprellemann på dette startbildet...

Ørjan har også våknet til liv, her glir han ut med sin Mac Eden III. Det var moro og hilse på han igjen, håper han kommer oftere og flyr sammen med oss. Skal si turistene fikk valutta for pengene som det heter, hele 9 starter fikk dem se iløpet av ei kort stund.

Meg selv i firsprang på første turen som eg greide å skrape til 25 min på supermarginalt alle plasser idag. Ble ikke det store som vi hadde trua på hele gjenget.
Fikk meg noen legg foran starten men datt sakte men sikkert ned til hoppkanten. Den funka heller ikke så kurset mot landinga og traff "Arne-bobla" og begynte å skru rett over høyspenten(Anbefales IKKE om du ikke er erfaren).
Hadde et jorde lengre nord pluss Jordbæra om eg skulle dette ut av bobla og ikke komme meg over høyspenten. Men mistet bobla på 440moh og trodde eg måtte lande, men pinadø rett over ledninga igjen kneip eg bobla til litt over 250 moh igjen. Ble en utvidt tur hvertfall, og så Trond og Ørjan kurset for landinga.
Plutselig slo nordavinden ned og alle ble presset ned til bakken. Her sitter vi å "kokkelurer" i nordavinden på landinga, men plutselig ser vi pølsa står inn igjen. Vi dro opp nesten hele gjenget igjen med bare en avstikker til shell og putta i oss ei pølse i brød. Passerte halvtimen siste turen og flere fikk seg utvidete skliturer, ja det var artig å hilse på gjenget igjen, bare snusmumrikken og Zulu-kongen som manglet:-). Men plutselig dukka Zulu-kongen opp på terrengsykkel i sola, sa han hadde vært å bada med familien.

De som var med å fløy: Arne, Erik, Tove, Ørjan, Trond, Vegar, Stian og Stein-Are.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar