lørdag 8. mai 2010

Frya-Vetsre gausdal(ca 4 mil)

Fikk mld fra Werner Johannessen tors kveld at han skulle til Frya, så da ble fly-planen kurant. Han tok med 2 stk oppraiser som eg fikk av Alf, (meget god service)...
Her holder gjenget på å rigge.
Thor i en meget ansvarsfull jobb her, liv og helse det handler om. Fikk også montert hjulene på fra XC,en...omtrent det eneste som var helt etter storesvingen... Vegar starter i sin Litespeed 4S, han er flink. Vi gleder oss alle til Vegar uka, da må vi nok holde pusten. Landet nesten hjemme hos Stig Kampesveen, og fant en butikk kor dem solgte loggepils til HG-piloter... Tove å Geir hentet meg, tusen takk...vi surra Falcon på taket, det fungerte utmeket.(Trond Olsen som ga meg ideèn ifjor)
Frya-Hammers...
Turte ikke skru høyere enn 2100 ppå starten sia ei svær sky og lav hastighet på Falcon. Nordover var det grått og trist, måtte begynne å stampe motvinds, blæææhh...
Men man må se lyst på situasjonen er i, peisa til masta med bøyla på ballan og så ka eg fant der, småtjafs og tull... Fikk så så mye synk og motvind at eg åpna glidelåsen og nesten beina ut for og lande på Jordet ved Branstadkampen. Så røyk ved elva, tenkte det var verdt å prøve, i tilfelle bom bare å lande ved elva. PANG, denne tar jeg, jiiiiippi, toppet ut på litt over 2000moh og dro igjen glidelåsen.
Tenkte 8-kanten, så en hg(Petter) der, men pip her og til ca 2000moh. Skyene lå over Lågen nedover begynte å følge dem, tok feilsia av Gudbrandsdalen fra Fåvang kirke og nedover. Nu pinadø drifter eg mot S-V, endelig litt hjelp. Studerte værprognoser på morran førr eg dro oppover og viste vinden skulle gå på N-Ø, stemte bra dette. Toppet ut på ca 2500moh litt vest om Tretten, derfra sklei eg til Vestre-Gausdal. Nesten null pip i varoen hele strekket til jeg landet(300moh). Skyene bare forsvant etterhvert som eg glei, hadde dårlig syklus??? Eller var dagen gått???
Fikk tak i loggepils på landinga og så noen skyer som poppet litt på ettermiddagen. Tusen til alle jeg fløy med idag, takk til Vegar og Janine som tok bilen ned til Fåvang, og tusen takk til Tove å Geir som henta meg... Takk til Alf Oppøyen for god service og takk til Werner Johannessen for frakt...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar