torsdag 13. mai 2010

Frode Halse på Bangsberg.

Super-onsdagen ble til en møkkadag, Frode fikk erfare Bangsberg fra sin mest stabile tilstand. Men Frode endte tilslutt opp i sitt rette element, nemlig Rikssenteret på Vågå.
På morran kjørte Frode fra Oslo og var litt i tvil hvor han skulle fly, han nevnte Øyer og Frya til meg. Men sto på mitt ang. Bangsberg med den supre værmeldinga. Kor feil kunne man ta selv om soundingen var sprek, t.o.m. fin sky over starten lenge før cirriusen kom, den lå der og vokste seg god å stor. Likevel kom ikke noen av oss opp, Øyvind klorte i 40 min, men ikke fan. Det som slo meg da jeg kom på start var at det var supervarmt i forhold til det jeg liker når jeg ska til skybas. Kansje om starten hadde vært hundre meter høyere hadde det funket, men jeg tror ikke det alikavel.

Det er nå sånn en gang att når vi planlegg å fly langt et helt gjeng fra f.eks. Bangsberg, da funker det ikke. Men drar man dit om natta og rigger i mørket, legger pressenning over vinge og gjemmer seg. Så plutselig på formiddagen bråriv av pressenningen og spurter til rampa uten att "han der oppe" har sett deg, pluss lite klær å sulten i tillegg. Ja da kan du ta deg fan på att det fyk til skybas i ei sabla fart...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar