søndag 31. januar 2010

Begivenhetsrik helg i Hedemarken Luftsportsklubb

Superhelg med mange opplevelser, mye piloter på Bangsberg.

Fredag var Tove, Erik og meg å lukta på årets første gode dag. Erik fikk ca 1/2 timen med HG før han landa, han rigget ned og ble opp igjen med meg å Tove på litt på ettermiddagen. Jeg starta først og bestemte meg for å bikke timen, ser Tove komme ut og kurser til landing etter ei stund. Erik kommer bort på gratishaugen å flyr sammen med meg, så han koset seg i nyvingen(pg). Det blir til at vi kurser mot båthavna i Brumunddal og lander der, siden det er is på Mjøsa tar vi en veldig lav kryssing.Lørdagen etter at vi er kommet opp, har 2 piloter fra opk på besøk som ville komme og fly sammen med oss. Var sånn passelig inn at det skulle være sjanse for hang, så gjenget fikk fart på rigginga. Noen syntes det var litt småkaldt men det gjalt å ikke stå stille, litt småjogging hjalp på til de som var bakerst i køen. Pål og Lise på hanget, var litt av og på iløpet av hele lørdagen. Tove fikk virkelig smaken på hanget, hun var nok litt småkald mellom vær landing. Ola med falcon 3, hans syvende høydetur. Han hadde flotte starter fra rampa, eg syntes det var småkjølig og kom meg liksom aldri til å rigge hg,en. Men Jon ringte og sa han kom, han dro hjem til meg først og hentet Keearaen. Pål og Erik på hanget ilag. Tru den der Bergenseren ble kaldt, plutselig forsvant han og ga ikke lyd fra seg før han var hjemme på Ottestad i badekaret. Øyvind og Kristian svever ilag, Øyvind fløy ca 1 time og så ut som han holdt på å fryse ihjel når han kom opp igjen. OBS: En elev i skauen under start. Han hang ca. 3t 45 min før vi fikk han trygt ned ved hjelp av Brannvesenet og Røde Kors. Ble mørkt før han stod på bakken, så vi bestemte og hente ned vingen søndangen. Søndagen kom og Erik meldte seg selv som apekatt, syntes eg hørte noen gloser oppe i grana som lignet på Nord-Norske utrykk, regne med han bare hadde litt talefeil eller var sliten. Gikk ganske godt å få ned hg,en, var ikke noen større synlige skader. Men vi skal sjekke hele vingen innendørs før den er på vingene igjen.

Etter endt jobb idag fløy vi en pg-tur hver fra Bangsberg, skal si det var mange blikk å opplevelser denne helga. Kaffe og bål på starten begynne hvis og bli standard blant Hedemaken-gutta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar