lørdag 1. august 2009

Den glemte perle

Etter ryddinga på Ring fre kveld hadde vi lyst å prøve flystedet ut. På landinga møttes vi et gjeng, Erik, Jon, Arne-Kristian, Øyvind Brattberg og meg. Vi fant ut at det ble for mye øst, så vi kurset mot Lindvikskampen men litt sør-vest på Fåvang gjorde at vi tok Øygarden.
Det sto inn så vi rigget i hurtigtempo, Jon å Øyvind ut ca kl.14.00. Dem ble klorende langs kanten mot Fåvang kirke, eg røkka opp vingen ca 14.30. Traff i ei boble med en gang, men du verden det var crayzye ting inni den bobla. Vridde vingen flere ganger, så ut som et forskrudd bor i flekkan. Mistet etter hvert bobla ppå ca. 1200moh, så Jon kom opp i ei ny litt lengre nord, pilte til han. Vi sleit oss til ca. 1600moh, men mere var det ikke, det var så sabla vanskelig idag.
Bildet: Ringebu i det fjerne. Begynte å skli mot Branstadkampen, viste det bruke å være ei boble av og til før eg kom dit, men den gang ei. Skrudde noe tull på lesida av Branstadkampen, sklei videre. Fant ikke mere nu, landet på en gård oppe hvor sentrumsbobla(Ringebu) bruker å løsne. Pakket og pratet med Øyvind, han hadde landa ved bilen å var straks på tur. Begynte å gå mot sentrum etter å ha slått av en prat med gårdsfrua. Var varmt å gå nedover, begynte å bli litt yr i kroppen. Kom til gågata i sentrum å var skikkelig spent i hele kroppen, og var meget yr nu. Traff ei dame i sentrum som eg fikk god kontakt med, ho viste puppan til meg, fy fan eg ble dobbelt yr. Men takket nei måtte jo hjem til Tove å tømme fjøsen... Å den statoil-dama som A-K å Tom skryt av, kommer ikke i nærheten av denne tøtta:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar