mandag 17. august 2009

Ompakking av reserve

Erik hjalp meg ikveld(mandag) og pakke om 2 stk pg-reserve, min pesonlige er ei stund sia sist jeg hadde den ute til innspeksjon. Man bør jo gjøre det minst 1 gang i året, men denne gangen gikk det 2 år før jeg fikk fingeren ut. Tok den ut av sela her forleden for å lufte den, men den var tør og fin og ikke noe galt med den.
Trudde egentlig eg hadde glemt hvordan vi gjorde det, men husken min kom fort på plass når Erik heiv seg til. Alle i klubben skulle egentlig ha vært med på ompakking en gang i året. Det er viktig å få med seg kunnskap hvordan ting funker, OG IKKE MINST HVORDAN OG HVORFOR MAN MÅ KASTE.

På et pg-kurs lærer man grunnprinsippet hvordan man kaster i teorien, men ser et behov for å kaste den f.eks i en gymsal, hall, e.l.
I Tromsøklubben var jeg med på mange pakkekurs både med Jan Nielsen og Ronny Helgesen som instuktører, blei liksom litt profft når de gutta er med. Og med mange piloter som pakket for første gang, å mange gamle piloter som pakket sine egne reserver om igjen. Erik var proff-pakker kan jeg si, han pakker om alle sine hg-reserver hvert år og det er ikke få. Det var et koselig, intimt sy -og pakkeloft han har på toppen av garagen, og det var utrulig kor mye rart det var inne på det loftet. Endelig ferdig med pakking og innstilling av div. seletøy. Så nu gikk det i pakkepils, takk til Erik for hjelpa. Kansje vi prøver å kjøre et pakkekurs i klubben denne høsten hvis dere piloter er lysten på det???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar