lørdag 20. juni 2009

Morrafræs over til lokal kanopadling

Jeg, Frantz og Erik møttes på landinga(Bangs) kl. 09.30. Vi sku ta morrafreset på Bangsberg før overutviklingen tok overhand, sjønte vi måtte prøve tidlig. Heiv over alt utstyr i Erik,s bil, så dro vi opp, Frantz var hund denne gang. Rygger inn på parkeringa oppe på toppen, går bak og tar ut vingan.

Plaske, daske, der høljer det ned. Erik forble inni bilen bak, vi bare pusja han inn når regnet kom. Personlig hadde jeg trudd vi hadde et vindu på 1-1,5 time med flyging før det hølja ned i byger. Der kan man se kor fort og uforusigbart været tar overhand, "moder jord" bestemmer fortsatt. Vi kjørte ned til landinga og tok et lite kaffeslaberas, og på den tida kom det 2 byger til.
Da dro eg hjem og fant ut att jeg og Casper skulle ta en lokal padletur i hagen til Tove. Vi var forresten en 3 timers tur og padla på Mjøsa igår, Casper, Ingvild, Ingeborg og meg. Vi padla fra Fiskerly og til båthavna i Brumundal tur/retur. Var innom Brumunddelva under E-6,en og titta, så padlet vi til Nerkvernstranda og besøkte stupebrettene. Himmelen blir mørk mot nord, megasvære skyer, vi padler tilbake til fiskerly. Tar opp utstyret på stranda, vi leker litt med Casper så begynner det og tordne på Brøttum/Ring.
Men torden og regnet kom ikke til Brumunddal, stoppet på Moelv, der høljet det ned hele kvelden. Så idag ble det med lokal padling i hagen med Casper som Captein

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar