lørdag 6. oktober 2012

Åsa funket-Sundvollen skli tru eg...

Hadde en stående avtale med Frode og Espen igår-kveld om og møtes på Åsa å fly idag. Tove kjørte meg og Espen opp(ho skulle videre på et 50-årslag), Frode kom sammen med Marius og Mikael opp etter oss. Terje Brønstad kjørte om kapp med oss opp, ja han fløy om kapp ned med oss også:-) 
 
Meg og Espen først på starten, der har dem hugd så mye att det var rett og slett trivelig og komme å fly her igjen. Det er ikke så ofte jeg er på denne starten, men får bra utelling de gangene jeg er her.

Så er vi ferdigrigget og resten av klanen dukker opp, Frode sier jeg treng ikke starte først, men føler en trang til og ta av siden det bevegde seg i buskene rundt oss. Starter og drar til hyttene på høyre side(tabbe???), får noen knyttnever som jeg ikke greier å ta. Sliter meg lavere sakte men sikkert, ser Espen er på tur ut. Til slutt bøster vi ilag, pakke som fan og skynder oss opp, ser Terje Brønstad også er på tur til landing.

Marius og Mikael henger såvidt over kanten når vi ankommer starten, Frode står startklar og fyker ut når vi kommer opp. 3 hg,er er også ferdigrigget og fyker ut etter hverandre, men dem bøster alle tre.
Bildet: Mikael, Espen og Marius på Åsa-hanget...

Skynder meg og rigge og drar rett til venstre denne gangen, piper som det skal:-)... Får etablert meg i god høyde, skrur termikk og koser meg sammen med gjenget.
Får virkelig testet V2,en, fy fan si eg altså... Somer seg selv ned til 25 meter med en gang eg begynne å skru, ser kjærna nokka så inn i hel... bra på skjermen, somer seg tilbake når eg glir langs hanget. Dette er virkelig det første instrumentet eg er superglad i fra første stund, ja den skifter farge på trackloggen etter kor fort det går opp...

Eg e no kjent for og skryte ut av fan, men Vertica V2 skulle jeg hatt for 10-år siden allerede med den programvaren som er der nå, gosj for et instrument, vårtermikk og distanse, here i come:-))))
Ble alene tilslutt og dro ut etter Mikael og Marius som hadde fått seg godt over timen i lufta. Så Espen trødde seg ned på et hogstfelt oppe i lia halvegs til parkeringa ved bommen...
 
Her landet gutta, flott liten fotballbane nede ved sjøen. Fikk meg 50 min, men gidda nu ikke ligge å kuke på hanget alene, var yr og spinnvill i kroppen siden V2 sto til forventningene...
 
Dukket opp en trinn-2 pilot fra Voss-klubben som hadde sett oss, han lurte på hvor vi hadde startet. Mikael som er den mest lokale her fikk gitt rett info til han og sa att de anbefalte trinn-2 og fly litt på Sundvollen først, enig med han. Landingene på Åsa er ikke for alle, du bør ha litt erfaring pluss att det er endel god høyspentlinjer på kryss og tverss...

Mens vi sto på landinga dukket det opp en "flyge-gutt" fra lufta, det viste seg og være Håkon Brenna med sin Gradient og lettvekts SupAir-sele som "joina" oss på landinga. Tusen takk til et trivelig gjeng, og takk til Håkon som kjørte meg inn til Hønefoss så eg nådde å handle en "logge-sixpack":-) 2 min. før fristen.
Da jogga eg lett opp til min søster og fikk god mat;-), logga og blogga, ja som dokker ser fikk eg "løgge å skrøtte" til dokker alle sammen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar