søndag 12. juni 2011

Helt extremt, finnes vel ikke ord.

Ja nå sitter eg på Vågå Hotel og blogger, fått låne Tove sin laptop, min ligg på bunnen(gulvet) av kontoret sammen med dataen til værstasjon.

Tordag kl 00.30 rømte vi eg Rikssenteret sammen med Tom og Tor Åge på hotellet for overnatting, da kom vannet såvidt inn og Eidefoss kobla ut strømmen på stolpen vest for bygningen. Sto opp tidlig fredag å staakk bort til gummibåten og bakket meg ut til senteret.

Fikk sjokk, helt opp til vinduet på kontoret, hadde regne ned 20-30cm, maks 40 cm. Skyndte meg tilbake og fikk tak i 2 vadere og dro tilbake sammen med Tor Åge(hadde ikke turt og gått inn alene), vannet var steget godt over vinduskarmen allerede. Kem i helvete skulle tro det ble så mye vann, er fortsatt i sjokk. Svømte på kontoret og håper eg berga kassa, den sto under vann, håpe eg berga kortautomaten, den var såvidt våt.


Søndag 12-6-11...Vågådalen ser ur som et sund, ligner absalutt ikke på en liten fin Ottaelv.


Fredag 10-6... Tor Åge var til uvunderlig hjelp hele tia, han har jobba som en helt. Lørdagen var dette glass-monteret vått...




Oversiktsbilde fra sørenden av landinga, dvs tverss over fra senteret. Fikk no berget den nye lasterampa som eg nå bandt fast i flaggstanga. Eg, Tom å Tor Åge tullet att vi skulle bitte den fast, men vi tulla bare. Kem skulle tru vi fikk oppleve det vi har opplevd, ble no til at eg setta en taustump på den. Heldigvis må eg bare si, hadde vært jævlig å miste den to dager etter den var ferdigbygd. Her ligger eg å dupper i redningsbåten og forstår vel ikke helt ka eg opplever. Inne i garasjen på lørdagen, her er det over nest øverste hylle, bare Hillestad step en og to som er trygg... 134 cm på lørdagen ned til gulvet her i garasjen.... Inne i garasjen på fredag, nest øverste hylle tørr enda. Inne på kontoret lørdag, 121 cm med vann fra gulvet. I stua på lørdag, 121 cm med vann fra gulvet. Det som var utrulig å se nå vi kom inn i bygget var alle de rundballene som fløt forbi i ett sett. Var uvirkelig, flaut en traktorhenger også forbi.













Tatt fra balkongen på lørdag mot Jotunheimen. Vann så langt vi kan se, høyt over de nye strømboksene også, ja dem får seg ei tøff innkjøring... Peiskoz kan man nå ta i gummibåt eller med vadere på. Vi visste jo ikke på fredag kor høg vannstanden ble, så vi tok ned steroen, flatskjermen og det vi berget av elektrisk innventar. Vi fant også ut på fredag at vi skulle plukke nostalgien opp i andre etg. Ikke godt å si ka naturkreftene mere vil med oss...




Ja det er sterke inntrykk man får, i tilegg har man jobba som en helt hele mai for att senteret skulle bli oppgradert og i topp-stand, vi greide det også sammen med Geir(huselektriker), Harald(rørlegger), Stig-Rune(Sjømann og snekker), Tor-Åge(alt mulig mann)


Det har også vært flere som har hjulpet til i vår og takker alle som har gitt meg en god dugnadshand...




Det ser jo ut som en eller anna der "oppe" ikke likte ka vi hadde fått til på senteret, er litt "tom" innvendig for tida, tar en dag av gangen.




Var og sjekket med gummibåten idag(søndag)kl. 12.00 på senteret og fant ut att det var gått ned 3-5 cm, håper toppen var igår(lørdag)


























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar