søndag 23. januar 2011

Bålkos med steiking av pølse på pinnen, lek og gøy:-)

Idag dro eg, Tove, Casper og Ingunn i lavoen oppe på Bangsberg. Sånn passe kaldt når vi dro fra hjemme, men fønvind fra Nord overrasket oss oppe på ny-perla.
Ja rene sommeren der oppe, pluss 5 og kram sny. Vindpølsene og vindstreamerene levde sitt eget liv mens vi var på pikknikk-tur...
-
Vi begynte og lage bål, smi pølsepinner mens Casper og Ingunn kjørte rattkjelke. Pål å co var også på tur etter oss, dem hadde med akebrett, rattkjelke og spesial-kjelke.
Det ble etterhvert mye kjøring fra et støkke opp i skogen og rett over starten. Casper vant med lengste og raskeste tur:-)



Selfølgelig ble det en konkurranse mellom meg og Pål om å kjøre rett ut på "hoppkanten" og dreie han rett til venstre for å unngå mye grynning. Det ble mange artige episoder da, tru Pål stupte kråke med rattkjelken:-)



Tove, Ingunn, Julianne og Pål tygger litt på pølsene(se på Pål;-)




Casper og Adrian bygde tårn sa dem.. Se på strimmelen, den er bak, men plutselig slang den i alle retninger. Sånn var det hele tia vi var der.




Her er den raskeste turen eg fikk rattkjelken opp i fart... Suste bra rundt ørene, bare se på den svære kjeften:-)
-
Casper skulle hjem til Alvdal, så vi dro litt før de andre.
-
Etter skatten min var dratt dro eg og så Arne Strandlie fikk seg 2 opptrekksturer før dugnadsgjenget på isen tok kveld. NÅ kribler det til å ligge å kline med ho "Dolly"...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar