mandag 7. juni 2010

Salknappen og Blåhø (mandag)

Værmeldinga var IKKE toppers idag men vi fikk et par turer hver idag, første tur var litt humpi, dumpi.
Øyvind, Jon og Morten med en velfortjent is å kaffe på kvelden før dem kjørte sør.
Jon flyr ut fra Salknappen med nyutsjekket trinn 5, var på sikkerhetskurs i Aurland denne helga. Han flydde som en gud idag og "spant seg opp til skybas(2500moh) i nokså rock,en roll luft. Her er vi på Salknappen ferdigrigget, Jon og Morten med pg, Øyvind, Harald og meg med hg.
Bildet: Startrampa på Blåhø, ville ha litt trøkk før eg startet. PS: Her skulle vi ha slettet berget/steinen mellom begge start-alternativene med kango og bensinaggregat. Da hadde det vært flott for pg og, tenk så fine kvelds/natt-turer man kunne sendt folk i lite vind. Noen som tenner på idèen? Hadde også blitt mere ryddigere og startet med hg for en som meg.
Meg og Øyvind ville teste ut Blåhø sent på ettermiddagen, men først dro vi innom Vole. Der sto Marianne og Mariann startklar etter dem hadde hentet hg,ene nede på rikssenteret. Vi så ei av jentene ut før vi dro videre. Øyvind i startkø etter meg med sin fine Litespeed S 5. Vi hadde en fantastisk tur, turbolensen var ikke no å plages med nu, men boblene var vanskelige. Vi hadde en fin flydag, og eg er blitt godt kjent med Twister,n min nå. Tror det var en passe vinge til meg, er meget førnøyd med kjøpet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar