tirsdag 24. november 2009

Huseby Gård. (mellabakke)

Flott sol idag(tir), kom helt perfekt etter værmeldinga, meldte vest, nord-vest i Stange. Jeg å Tove dro til Sælibakken tidlig i formiddag for å møte Arne å Henning til kurs-trening i mellabakken. Men svake vindforhold i Sælibakken fant vi ut at vi sku prøve kursbakken på Stange. Her står det flott inn, Henning går å pikker på døra til bonden for å spørre om lov å bruke jordet. Bonden smiler og sier, bruk det så mye dokker vil og vi er ikke seine med å komme oss i rigginga... Her er det kaffepuse i megasol med kvikklunsj å kjeks. Henning, Tove og Arne Jeg hadde fått lånt meg en WW XC av Øyvind så jeg var meget spent på første starten min, men du verden kor tidlig det tok av. Det hadde jeg helt ikke trudd selv, selv om gammelgutta(hg) i klubben har sagt til meg at sånn er det faktisk bare. XC,en å Mac Eden til Arne ligg å vente på oss mens vi kaffer. Gilun båthavn å Mjøsa i bakgrunn, Hovinsholmen helt til høyre i bildet.(ligg rett sør om Helgøya) Henning ville også prøve, han prøvelå så ut så langt han kunne gli. Her ser dere Arne(pg) å meg på tur opp, ble litt sliten idag. Fikk 8 turer med XC,en og er nå trygg til høydetur med den. Må bare si at mengdetrening er viktig til å begynne med på et kurs. Selv om jeg har fått lappen blir jeg aldri flink nok å starte å lande, så tar dette som ren trening. Har nå ca. 60-65 turer i små/mellabakke med hg, pluss 15 høydeturer. Erik kom innom på slutten av dagen å så på oss kursgutta, vi pakket å dro hjem når mørket senket seg.

Så selv om man er på et pg/hg-kurs blir man ikke for flink til at man ikke kan dra i kursbakken å trene av og til. Har som mål å få meg 60-70 høydeturer før vårtermikken i april skal ta meg på noen fantastiske turer med HG... (livet er herlig x tusen)

Jeg vil også takke Tron-klubben får lånet av Airborne Fun(hg) så Erik som tok seg tid hver dag det var flyanes til kurse meg. Det ble et slags en-mannskurs selv om jeg var med de andre, men jeg stolte fullt ut på Erik når jeg "grubla" litt på start. Hadde nok en STOR fordel av å ha flydd pg aktivt i 17 år. Har også lært mye av Arne å Henning, tusen takk til dem å...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar