fredag 18. mai 2012

Småpudder, glad gjeng, møkkavår...

Store gutter, store planer, vått i lufta, vått på en vess plass... Jaggu stemte yr mere enn sounding, SMHI stemte mest idag, nja ikke på det termiske... Men ingen skal klage på miljøet(harde kjerne) i klubben vår, finnes vel ingen mere opptimistiske piloter samlet, skal ikke nekte på att det fins enkelt-piloter som har mere trua enn oss;-)

Etter noen kaffekopper her hjemme oss Tove og meg med gjenget i formiddag dro vi sakte men sikkert til Høsbjør-landinga kl. 14.00 med ei steikanes tru att vi sko fly til Trysil og få loggedram hos Trysil-Stein... Men det lakka å lo, og vi var fan så tolvmodig for en gangs skyld. Skal ikke nekte på att eg å Øyvind tok oss en kanin-skliert først og lokka på oss en Bergenser som har paraply i sin C5...
Her rigger vi hele første tropp som kom opp på første tur; Tove, Øyvind, Junior, Pål og meg. Var ikke såverst i trua, kaldt og det kom cummuluser på rekke å rad...


Men det ble tett med skyer og vi begynte å drive "kødd" med hverandre. Fan nu kjeda vi oss, skulle hatt med gjenget på en skikkelig Lenangsfest(tror ik dem e moden for det;-) Men vi vitsa og spøkte om diverse termikk/sol-ting, og det som skjedde var att det grodde helt igjen.(skulle bare holdt kjeften igjen)

Plutselig dukka ho frk. "hink i helvete" opp med sin støttekontakt;)... Vi ble glad hele gjenget, ho ble glad, Arne humra og tok seg en røyk... Skal si det er stå på humør på Mona, knekt fot, betennelse i andre foten, men pytt, dama er det super-humør på... Gleder meg til Mona kommer seg i lufta igjen, regner med ho tar igjen mye av den tapte tid i lufta å starter først og lander sist;).....

Pål og "gamlefar" kokkelurer litt, tru det gikk mest på alt annet enn flyving sia det blei med en møkkadag. Men pinadø er Pål kommet seg i startene, før sneide han alt av einerbærbuser nedover, mens nå, hele 10 cm over alt av terreng som fins før han kom seg i fri luft.
 Bildet: Tove, Pål, Øyvind og Junior...

Thor-Arne og Erik kom opp rett før eg å Øyvind var kaniner, dem laug og skrøt nokka djevelsk kor fort dem hadde kjørt for og nå opp før det ble overskyet. Men personlig tru eg det va dem som va   "uturskukan" idag med været, sånn e d m den saken(fiskarspråk)

Junior gjorde seg startklar i når vi et pust inn, hele gjenget hjlpte han for og få ut en kanin til, kan like godt innrømme att han startet før meg og Øyvind. Han fikk god glid utover uten noen form for løft som han greide å eablere seg i, var ikke å vente etter all dritskyene som kom...


Junior på glid i sin Swing Astral 5 som er en meget snill og tilgivende toer, måtte gud hjelpe han opp til skybas...
Tusen takk gutter og jenter for en flott dag på Høsbjør, og for att eg kan blogge uhemmet uten att dokker kan bestemme ka skal stå her;)...elske doc alle...

PS: Tror nok Øyvind stakk av med lengste tur idag, gratulerer til Thor Arne som sudde i lufta etter han fikk kjeft av meg på radio. Han satte kursen mot landing men eg var kjapp å geleide han etter "kjernepilotene", og han fikk seg en super tur etter Øyvind og Erik hvor han utvida turen til det dobbelte og vell så det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar