lørdag 21. august 2010

Flyving fra Lundeberget(565moh) på Ring idag.

Idag var vi mange piloter på Ring, selve startstedet er på Lundeberget som er 565 moh, Mjøsa som dere ser på bildet ligger 120 moh. Geir pakka ut og ville bakketrene litt på starten med pg,en, det gikk fint. Så ble vi enig om å fly, pang der smalt det med 8-10 m/sek inn lenge(ingen pg-flyving idag). Erik startet i en fin periode, jeg huka meg inn og gikk på kanten. Fikk beskjed av Arne vinden hadde økt på enda mere, greide ikke å stablisere vingen så eg gikk bak og koblet meg av Falcon...
Her sitt gutta å kokelure på starten, nydelig sol. Legg merke til luftehullet til Frode.
Frode Halse venter på litt roligere startforhold.

Meg og Erik har rigget hg, Geir pakker ut for å bakktrene litt start-teknikk...Fra Venstre: Arne, Geir, Henning, Erik, Thor-Arne, Per og Jan-Erik.Nederste landinga ved riksveien som går mellom Moelv og Lillehammer. (på motsatt side av Mjøsa som E-6) Det ble bare oss som hadde med hg idag som fløy pga litt mye trøkk i vinden. Thor-Arne og Arne ble igjen på landinga i flere timer for og bakketrene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar