lørdag 26. desember 2009

Nord-Lenangen

God Jul og Godt Nyttår til alle som er innom å kikker her...

Ja endelig gikk turen hjem til mamma og pappa i Nord-Lenangen, ja Martin og Marius gledet seg enormt til jeg og Tove dukket opp...
Hjemme hos mamma(22 des) fikk jeg servert "buknabaias", og hadde nesten glemt kor eg savnet den smaken, fy`t rakkern altså. Neste dag fikk jeg servert ekte Lyngen-reker som var helt fersk, fikk det i munnen ca 40 min etter den var sjøkokt da min onkel Ernst "kom på land" etter å ha trålt i ca 7 timer på Ullsfjorden.
Idag(26des) ble det servert fersk torsk til middag, skal si jeg har fått mange yndlingretter hittil. Her er jeg og "hyenan" på julaften, til middag ble det servert en 5-retters. Svinekam, ribbe og pinnekjøtt med alt tilbehør som kan tenkes. Til dessert fikk vi riskrem med multer og fruktsalat. 1 juledag: Koldtbord sammen med ma å pa og onkel som fisket rekene. På toppen av Rundfjellet med skuteren til broderen. Tove på toppen av Rundfjellet(711moh) med Nord-Lenangen i bakgrunn. Vi hadde med pg-en men svak øst gjorde at vi ikke giddet å starte på øst-sida, var langt hjem da. Starter man ut på vest-sida kunne vi flydd å landa på jordet til pappa...
Men fikk nå ut litt adrealin med skuterkjøring, til nå 5 toppturer, steikanes artig. Tove synes det var supert å kjøre skuter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar