onsdag 14. januar 2015

Kjøring fra Brumunddal til Nord-Lenangen, 1560 km

Onsdag 15-jan starter jeg og Tove nordover med en sabla henger på slep. Det er litt av hvert oppi der, alt fra paraglidere, lett-mc og trike-flymaskiner, etc...

Ja det ser ikke så "veldig" langt ut på kartet, bare nesten hele landet på langs. "Gru-gleder" meg vess det er nokka som heite det :-)

Alt rotet i "bua" mi skal være med, det blir godt og få tømt den så eg får litt "armslag" når eg er å sture der ute litt for meg selv.

Endelig første motor inne, en FB SuperThorix 200. Og jaggu ser denne hengeren stor ut, den er leid inn fra Paramotor Norway.

Gikk ei stund før før eg fikk tenkt meg om, men etter ei stund gikk alt på skinner. Martin og Marius har hver sin lett-mc(125 ccm) som eg tar med oppover til dem :-)

Tove hjalp til så eg fikk festet sykklene rett, pluss att det er godt kjilt imellom med myke paraglidere av alle slag, alt fra snille standard vinger, reflexvinger og en åpenklasse, for dem som vet ka det er :-)

To store esker som inneholder en BuliX paraglider-trike hver, en skal til Harstad, og en til Nord-Lenangen. Gleder meg forresten og fly med min egen oppe i Lyngsalpene...

Så fullt ble det, jaggu no kjenne eg det i arman etter "sjauinga" idag.

Da krysser vi fingran att alt går bra oppover med den svære hengeren, vi kommet til og ta det med ro. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar